Avatar billede Monkeybrain Juniormester
12. september 2012 - 22:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor åbner den kun 1 gang??

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<html>

<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
<script>
var winw = "400"; //############# How wide should your window be (pixels)
var winh = "300"; //############# How tall should the window be (pixels)
var repeat = "5"; //Do you want visitor to be able to re-open window after closing?

var ie=(document.all);
var ns=(document.layers);
var ns6=(document.getElementById && !ie);
var calculate=ns? "" : "px"
function loadElement(){
if(!ns && !ie && !ns6) return;
if(ie) popup=eval('document.all.elementDiv.style');
else if(ns) popup=eval('document.layers["elementDiv"]');
else if(ns6) popup=eval('document.getElementById("elementDiv").style');
if (ie||ns6) popup.visibility="visible";
else popup.visibility ="show";
displayElement()
}
function displayElement(){
var agent=navigator.userAgent.toLowerCase();
if (ie){
    documentWidth = (centerElement().offsetWidth)/2+centerElement().scrollLeft-(winw/2);
    documentHeight = (centerElement().offsetHeight)/2+centerElement().scrollTop-(winh/2);
}
else if (ns){
    documentWidth=window.innerWidth/2+window.pageXOffset-(winw/2);
    documentHeight=window.innerHeight/2+window.pageYOffset-(winh/2);
}
else if (ns6){
    documentWidth=self.innerWidth/2+window.pageXOffset-(winw/2);
    documentHeight=self.innerHeight/2+window.pageYOffset-(winh/2);
}
popup.left = documentWidth+calculate;
popup.top = documentHeight+calculate;
}
function centerElement(){
return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body
}
function closeElement(){
    if (ie||ns6) { popup.display="none"; }
    else { popup.visibility ="hide"; }
        if (repeat == 1) { location.replace; }
}
</script>

</head>

<body>
<script>
document.write('<table cellSpacing="0" cellPadding="10" border="0" bgcolor="gray" width='+winw+' height='+winh+' id="elementDiv" style="visibility:hidden; position:absolute; top:0; left:0">');
</script>
<tr>
<td align="left" valign="top" bgcolor="blue" width="100%" height="10px">TITEL</td>
<td width="10px" height="10px" bgcolor="red" align="right"><span onclick="closeElement()" title="Click here to close this window">X</span></td>
<script>
document.write('</tr><tr>');
</script>
<td colspan="2">Indhold...</td>
<script>
document.write('</tr></table>');
</script>
Åben popup <a onclick="loadElement()">her</a>
</body>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2012 - 22:12 #1
<ole>

Hvad mener du bør åbne - og hvorfor mener du det? Og hvad er begrundelsen for den oldnordiske og yderst uortodokse kode (for nu at sige det mildt)?

/mvh
</bole>
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
12. september 2012 - 22:34 #2
Når jeg trykker "åben popup her" kommer der en popup frem, når jeg så har trykket på mit kryds for lukke den igen. men hvis jeg så trykker "åben popup her", vil den ikke åbne igen.

Det kunne være fedt hvis der var en der kunne henvise mig til en guide til hvordan man f.eks. lavede i CSS? - men kunne ikke rigtig finde det, er meget ny i websites..
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
12. september 2012 - 22:54 #3
Mangel på evne til at google hindrede mig i at finde denne løsning, tak for tiden..

http://webdesignandsuch.com/how-to-create-a-popup-with-css-and-javascript/
Avatar billede olebole Juniormester
13. september 2012 - 00:20 #4
Det ser langt bedre ud. Jeg forstår nu ikke helt, du kan få scriptet i spørgsmålet til at gøre noget somhelst. Det virker ikke i nogen af mine browsere (Explorer, Firefox, Opera, Chrome og Safari) under Win7 Pro  =)