Avatar billede mccookie Seniormester
10. september 2012 - 11:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Tjek om solcelle er online... via PHP

Hej,

Jeg har en solcelleinverter som er online på IP: 111.222.333.444:xxxxx og det virker fint i min browser - Også fra WAN net.

Solcelleinverten har jeg inkluderet på min hjemmeside, uden problemer og den viser data! Problemet opstår når skidtet ikke producerer strøm, så slukker inverteren - Her skulle mit script jo gerne virke!

  <?
$Forbindelse = @ fsockopen ("111.222.333.444", xxxxx);
if ($forbindelse) {
    echo "Åben.";
    fclose($forbindelse);
} Else {
    echo "Lukket.";
}

?>

Tanke er at hente data hvis invereren er online, og give brugeren besked om at inverteren holder en lille pause......

Men det virker ikke på mit one.com domæne.... Nogen forklaring/fejl?

mvh.
Henning
Avatar billede claes57 Ekspert
10. september 2012 - 11:41 #1
ved ikke med php, men skal Forbindelse ikke staves ens hver gang (stort F?)
Avatar billede mccookie Seniormester
10. september 2012 - 11:52 #2
<?
$forbindelse = @fsockopen ("111.222.333.444", xxxxx);
if ($forbindelse) {
    echo "Åben.";
    fclose($forbindelse);
} Else {
    echo "Lukket.";
}

?>

Det giver vist ikke nogen forskel.
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2012 - 11:58 #3
<ole>

Til en begyndelse ville det være hensigtsmæssigt at få lukket dine gamle tråde  *o)

Når en ting ikke virker i PHP, bør man som det første slette evt. fejlundertrykkere og se, om PHP melder fejl. Slet @ og se, hvad der sker

/mvh
</bole>
Avatar billede mccookie Seniormester
10. september 2012 - 12:01 #4
Warning: fsockopen(): unable to connect to 111.222.333.444:xxxxx (Connection timed out) in /customers/4/c/7/domain.com/httpd.www/sol/index.php on line 6 Lukket.
Avatar billede mccookie Seniormester
10. september 2012 - 12:06 #5
olebole>>

Tak for påmindelse om åbne spørgsmål, de der kan lukkes er lukket og de som ikke er - Afventer svar ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. september 2012 - 12:22 #6
Avatar billede mccookie Seniormester
10. september 2012 - 12:34 #7
claes57>>

Tak for dit bidrag.... men det script minder jo meget om det jeg har problemer med, og jow, det virker heller ikke ;-)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
10. september 2012 - 12:41 #8
Har inverteren den IP adesse på internettet eller er det kun på dit lokale netværk den har det ?
Hvis det kun er lokalt så kan one.coms server jo ikke se den.

Ellers er det nok fordi one.com ikke tillader at bruge fsockopen() eller noget i den stil.
Men prøv og slå fejlbeskeder til og fjern @ som ved undertrykker fejlbeskeder så kan du nok se hvad der er galt.

Skriv dette for at slå fejlbeskeder til :

ini_set("display_startup_errors", "on");
ini_set("display_errors", "on");
error_reporting(-1); // -1 viser alle slags fejl beskeder

også prøv og chat med one.com support og spørg om du har tilladelse til at bruge fsockopen() på deres servere.
Avatar billede mccookie Seniormester
10. september 2012 - 13:21 #9
Jeps..... den er på WAN net...

Prøver lige One.com chat....
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2012 - 13:23 #10
@scootergrisen: Prøv at læse indlæg før dit eget - f.eks: #3 og #4  *o)
Avatar billede mccookie Seniormester
10. september 2012 - 13:25 #11
Problemet lå ved firewallen ved One.com, heri kan kun port 80 anvendes.... så nu virker det...

Smid svar der ønsker point!
Avatar billede mccookie Seniormester
10. september 2012 - 20:37 #12
Nogen der vil have point?
Avatar billede eviro Nybegynder
10. september 2012 - 20:59 #13
Jeg tager dem gerne :D
Avatar billede eviro Nybegynder
10. september 2012 - 20:59 #14
Her
Avatar billede mccookie Seniormester
17. september 2012 - 06:16 #15
scootergrisen
scootergrisen (5.191 point)

Det var din kommentar om One.coms support der løste problemet - Vil du have point?