Avatar billede joejjoej Nybegynder
07. september 2012 - 12:30 Der er 18 kommentarer

WD hardisk fra PC til mac

Hej min gamle pc stod hd af og windows kunne ikke loades. Heldigvis har jeg en recovery liggende på en WD extern disk MEN nu har jeg købt mig en Mac :-)

hvorledes får jeg dokumenter billeder kontakter osv fra min WD til min nye mac
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. september 2012 - 12:53 #1
Kun et spørgsmål + du har en del hængepartier:

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/joejjoej
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. september 2012 - 13:31 #2
Hej.

  Well, hvad har du brugt til at lave din recovery på WD-disken med???

De bedste hilsner
Avatar billede joejjoej Nybegynder
08. september 2012 - 10:42 #3
hej  jeg har brugt et pc baseret program som var med i WD ekstern hardisk

prgrammet heddder WD retrospekt

hilsen jørgen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. september 2012 - 12:23 #4
Hej igen, Jørgen.

  Jeg kan ikke umiddelbart se at det findes i en Mac-version, så du skal jo nok have den hægtet på en PC med applikationen installeret for at du kan komme til dine data. Så må du jo lægge dem tilbage på en anden disk (eller DVD'er?) i et mere tilgængeligt format for Mac'en.

/Carsten
Avatar billede joejjoej Nybegynder
08. september 2012 - 14:37 #5
jo  programmet findes til mac på Wd hjemmeside  men vil det nytte noget noget det er indlæst som recovery i PC version
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. september 2012 - 16:37 #6
Hej igen.

  Se, det er der jo kun en måde at finde ud af på: Installere programmet og tilkoble disken. Hvis den opfører sig som Windows Backup eller Acronis Backup & Recovery, ligger data som en imagefil, der bare mountes i dit OS, præcis som du kender det med en DMG-fil.

/Carsten
Avatar billede joejjoej Nybegynder
09. september 2012 - 10:45 #7
ja  så fandt jeg ud af den driver der var tilgængelig til Mac var til et ældre styresystem ..  har mailet WD support
Avatar billede joejjoej Nybegynder
03. marts 2013 - 15:52 #8
Endnu ingen løsninger Skal jeg virkelig købe en gammel XP brugtmaskine for at få gendannet sikkerhedskopien.

WD support svarer ikke.

Filerne på WD HD ligger i .rtb format

Nogen forslag
Avatar billede joejjoej Nybegynder
03. marts 2013 - 16:00 #9
ups .rdb  format
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. marts 2013 - 16:58 #10
Hej igen.

  Så vidt jeg kan se, må de jo være dannet af et backup-program, der hedder Retrospect Express, ikke sandt? Det ejes af Roxio og kan tilsyneladende også køre Mac: http://www.roxio.com/enu/support/retrospect/software_updates.html

/Carsten
Avatar billede joejjoej Nybegynder
03. marts 2013 - 17:21 #11
OK  har tjekket. Nu er problemet jeg ikke er i stand til at se min version på Retrospect express da jeg jo ikke kan åbne software på min externe wd/HD
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. marts 2013 - 17:45 #12
Spørg Roxio's support for en sikkerheds skyld, men der er da en god chance for at de er bagudkompatible.
Avatar billede joejjoej Nybegynder
03. marts 2013 - 22:21 #13
Ser ikke ud til at det er Roxio' bord længere
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. marts 2013 - 08:41 #14
Jamen så er der jo kun en udvej tilbage: Installere Retrospect Express på en WinXP med disken tilsluttet og så få tingene fisket ud.
Avatar billede joejjoej Nybegynder
04. marts 2013 - 17:05 #15
Dette firma http://www.retrospect.com har drivere liggende men deres support svarer ikke :-(
Avatar billede joejjoej Nybegynder
05. marts 2013 - 13:31 #16
De har svaret nu. De giver ikke support leveret med hardware / WD hd :-(

WD gir en råd om at ændre WD inddelingen så skulle mac kunne læse den .

den fungerer ikke så godt jeg lage en kopi på skrivebordet
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. marts 2013 - 13:40 #17
Det svar du har fået fra WD giver jo ingen mening, med mindre disken allerede sidder i en PC med Windows XP og Retrospect.

Så er vi jo faktisk blot tilbage ved det råd, jeg allerede gav dig helt tilbage i indlæg #4 d. 08. september 2012.
Avatar billede joejjoej Nybegynder
05. marts 2013 - 14:07 #18
hej

ja bortset fra at ox (10.8.2) ikke længere understøtter programmet fra WD til mac