Avatar billede hcthorsen Praktikant
04. september 2012 - 16:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Finde poster med manglende data

Jeg har lavet en formular, hvor jeg indtaster data til et forskningsprojekt. Jeg kunne godt tænke mig at kunne lave et udtræk, hvor jeg kan se manglende data. Altså en søgning, hvor man kan se, at i den-og-den post mangler der at blive udfyldt de-og-de data. Er der nogen der har rodet med sådan noget?
Avatar billede jensen363 Forsker
04. september 2012 - 16:40 #1
Det kan gøres på mange måder ... først  skal du have en fast definition på "mangler" i en post ...

Er mangler lig med et helt tomt felt, eller et felt som ikke overholder en bestemt syntax .... o.s.v.
Avatar billede terry Ekspert
04. september 2012 - 17:55 #2
When you design your tables there is a property named Required. If you set this property to No for the fields in the table which must contain a value youwill not be allowed to create the record until the data is entered.
Avatar billede fdata Forsker
04. september 2012 - 19:23 #3
A small correction - Sorry, Terry :O)

Sæt Required/Obligatorisk til JA, hvis feltet SKAL være udfyldt
Avatar billede terry Ekspert
04. september 2012 - 19:46 #4
:o)
Just got home from a busy day at work, JA of course your right.

Glad someones reading my posts
Avatar billede jensen363 Forsker
05. september 2012 - 06:34 #5
Hi guys .... long time
Avatar billede hcthorsen Praktikant
05. september 2012 - 18:48 #6
Jeg tror ikke lige jeg kan bruge Required-metoden til noget. Jeg indsamler mine data fra mange forskellige kilder, så data bliver tilføjet i flere omgange. Det kunne bare være nyttigt at kunne lave et udtræk hvor man kan se hvilke data man mangler at indhente.

jensen363 - med mangler mener jeg et tomt felt :-)
Avatar billede terry Ekspert
05. september 2012 - 19:28 #7
you can make a query and test each field for is Null and maybe also empty "" whcih isnt the same as NULL

SELECT alle.*
FROM alle
WHERE (((alle.kol1) Is Null)) OR (((alle.kol2) Is Null));
Avatar billede hcthorsen Praktikant
05. september 2012 - 20:42 #8
Ja, det er selvfølgelig en mulighed der vil virke. Havde håbet der var en genvej. Jeg har ret mange felter, så det bliver en lang søgestreng:-)
Avatar billede terry Ekspert
05. september 2012 - 20:59 #9
Thanks.

I would STILL consider using the required method. No matter how the data is written to the table you will get an error if a required field isnt filled out and that way correct the source of the problem.