Avatar billede munkeholm Nybegynder
29. august 2012 - 09:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

afvikling af cmd commands

hey

prøver at få mit program til at afvikle et perl script via cmd hvor den så kører nogen forskellige commands

der er intet problem ved simple commands som f.eks. sleep x; men så snart vi er ude i noget mere avanceret hvor vi skal bruge et billede eller lign. så fejler den.

er overbevist om at problemet ligger i at cmd skal bruge administrator rettigheder ellers har jeg ingen anelse.

lige nu bruger jeg

System.Diagnostics.Process.Start("CMD.exe", "/k  " + command);

virker som sagt til dels fint, den starter perl scriptet, men fejler når det bliver advanceret commands i scriptet.

så hvordan kan jeg nemmest køre det med admin rettigheder?
Avatar billede munkeholm Nybegynder
29. august 2012 - 13:04 #1
Ser ud til problemet kan ligge i jeg afvikler min kode via flere linjer

jeg skal have den til at afvikle commandoen perl lala.txt

men filen ligger i C:\\xxxxx\\wwwww

og hvis jeg bare skriver perl C:\\xxxxx\\wwwww\\lala.txt gør den det ikke rigtigt ..

så skal finde ud af hvordan man browser folderen via c# før man kalder perl commandoen
Avatar billede munkeholm Nybegynder
29. august 2012 - 22:21 #2
valgte at få den til at køre en .bat fil for at browse folderen først hvis andre skulle støde på et problem der minder om det :)