Avatar billede joncbc Nybegynder
28. august 2012 - 22:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 submit til hver sin action i en form

Hej

Jeg søger en måde at styrer det samme content to forskellige steder hen udfra submit knapper i samme form.

Der er en form, men alt efter hvad for en submit knap man bruger har formen to forskellige actions. Den ene skal sende til PHP_SELF den anden skal sende til xxx.php.

Venlig hilsen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. august 2012 - 22:16 #1
Du kan principielt bruge javascript til det, men hvorfor ikke sende det til samme .php og så se i PHP hvilken knap, der er trykket på?
Avatar billede joncbc Nybegynder
28. august 2012 - 22:22 #2
Nu er jeg ikke så skarp til js, så hvordan ville man gøre det?

Det er fordi jeg enten skal gemme det som et preset med en lightbox som ligger overpå min form og derefter kunne vende tilbage til min form, eller sende det videre til en anden side som samler dels de værdier og nogen sessions.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. august 2012 - 22:43 #3
Det kommer jo nok an på hvad "preset med en lightbox som ligger overpå min form" egentlig betyder. Jeg ved det ikke.
Avatar billede joncbc Nybegynder
28. august 2012 - 22:58 #4
Det har ikke noget med funktionen at gøre, bare hvorfor den skal virke sådan.

Det kunne gøres sådan her:

<form name="f" action="newthread.php" method="post">
...
<input type="submit" name="btnNew" value="Create New" onclick="this.form.action='newthread.php'" />
<input type="submit" name="btnPreview" value="Preview" onclick="this.form.action='preview.php'" />
</form>
Avatar billede olebole Juniormester
29. august 2012 - 15:13 #5
<ole>

- og hvis brugeren trykker 'Return' i et felt, skal siden altid subittes mod newthread.php, eller ...?

/mvh
</bole>