Avatar billede soulinventor Nybegynder
24. august 2012 - 14:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udskiftning af køling

Hej eksperter.

Jeg har købt mig en gammel sag af en hp 6910p, som jeg har opgraderet med en større og hurtigere hdd og nogle flere ram.
Nu er kølingen dog ikke optimal, og det næste jeg vil udskifte er blæseren. Jeg har prøvet at finde frem til hvilke blæsere der vil være kompatible med maskinen, men det eneste jeg har kunne finde er navnet på den blæser der sidder i, i forvejen (446416-001).
Findes der eksperter derude der ved hvad jeg skal have for bedre og mere lydløs køling?

på forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2012 - 15:25 #1
jeg gætter på, at bare udskiftning til samme model (og rensning for støv i maskinen) vil bedre meget. Blæsere bliver slidt i lejer, og lidt støv gør, at de er på overarbejde.
Avatar billede soulinventor Nybegynder
25. august 2012 - 12:51 #2
tak for svaret. Jeg har fået læst lidt om den, og det synes at være et medfødt problem, så derfor er jeg stadig mere interesseret i at skifte den ud med en bedre blæser, der heller ikke larmer så meget, men et godt bud!