22. august 2012 - 16:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Intelligent retur fra FORm med 4 aktive buttons.

HEJ,

På en KUNDE - form har jeg 4 Buttons:
1: OPretNyKunde
2: RedigerKunde
3: SletKunde

4: Opdater

Eventhandleren for Button1 (OPretNyKunde) ændrer formen hvor jeg/bruger kan indaste nye kunde data. Button 4 (Opdater) tester om alt er OK (efter eks. regler) og afslutter (dvs. går tilbage til org. form hvor alle 3 muligheder (OPretNyKunde, RedigerKunde og SletKunde) igen er tilstede.)

Eventhandleren for Button2 (RedigerKunde) ændrer formen således at de eksisterende KUNDE-data kan overskrives / ændres. Button 4 (Opdater) tester om alt er OK (efter eks. regler) og afslutter (dvs. går tilbage til org. form hvor alle 3 muligheder (OPretNyKunde, RedigerKunde og SletKunde) igen er tilstede.)

Eventhandleren for Button3 (SletKunde) sletter eksisterende kunnde fra databasen. Button 4 (Opdater) tester om alt er OK (efter eks. regler) og afslutter (dvs. går tilbage til org. form hvor alle 3 muligheder (OPretNyKunde, RedigerKunde og SletKunde) igen er tilstede.)

Som de kan ses har Button4 (Opdater) 3 funktioner afhængig af hvilken Caller (Sender) som "starter" den. Jeg har et eller andet sted på nettet set, at hvis jeg ændrer Button4.Onclick rutinen (Button4.Onclick := NY_Kunde_FUNKTION {nykunde} eller
Button4.Onclick := RED_KUNDE_FUNKTION { rediger kunde} eller
Button4.Onclick := SLET_KUNDE_FUNKTION {slet_kunde} ), kan jeg gøre det nemmere.

Men jeg savner SYNTAKSEN for dette.

Kan nogen hjælpe med et eksempel ?

Kristian
Avatar billede kroning Nybegynder
22. august 2012 - 18:23 #1
type TNotifyEvent = procedure (Sender: TObject) of object;

dvs. f.eks.:
procedure TForm1.SLET_KUNDE_FUNKTION(Sender: TObject);
begin
//noget
end;

---

button4.OnClick:=SLET_KUNDE_FUNKTION;
22. august 2012 - 18:55 #2
HEJ,
Super Duper !

Det funker 100 %.

For N := 1 to ca. Uendelig DO
    Writeln('Uendelig mange tak ');

END.

Drop et svar og du er point rigere.

KRISTIAN
Avatar billede kroning Nybegynder
22. august 2012 - 19:20 #3
fint :-)