Avatar billede Monkeybrain Juniormester
19. august 2012 - 12:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sammenlægning af inputfields

Hej, Jeg har en ekspeditionsformular jeg godt kunne tænke mig at fuldende..

det drejer sig om følgende.

1. input er med summen af min ordre
2. input er med summen af kortbetaling
3. input er med summen af kontantbetaling

4. resultatet af de 3 input's, altså ordre-(kortbetaling+kontantbetaling)

hvordan laver jeg det med javascript? - bemærk at ordrefeltet har en startværdi på ordrebeløbet, skal selvfølgelig kunne varriere.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. august 2012 - 13:10 #1
du skal fjerne evt . (tusindtalsseparatorer), og derefter erstatte , med . så det bliver korrekt us-format
så kan javascript regne på tal og lige inden du viser resultatet, så udskift . med , så det ser dansk ud igen.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
19. august 2012 - 13:33 #2
som claes57 skriver brung det på us format og så er det bare
var sum = parseFloat(ordre_sum) - ( parseFloat(kortbetaling_sum) + parseFloat(kontantbetaling_sum) );

og så formaterer til dansk igen
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
19. august 2012 - 14:01 #3
Hej, jeg gik lidt ind i sagerne for engangs skyld og fik lavet dette på egen hånd.

<script type="text/javascript"><!--
function updatesum() {
document.form.sum.value = parseFloat(document.form.kort.value.replace(",",".") -0) + parseFloat(document.form.kontant.value.replace(",",".") -0) -1358.48 - parseFloat(document.form.konto.value.replace(",",".") -0);
document.form.sum.value = Math.round((document.form.sum.value -0)*100)/100
document.form.sum.value = parseFloat(document.form.sum.value.replace(",",".") -0)
}

function negative(f1) {
  if (f1 < 0)
    {alert("Ekspeditionen kan ikke afsluttes når der ikke er betalt nok.");
      return false;}
  return true;
}
//--></script>
Avatar billede claes57 Ekspert
19. august 2012 - 15:47 #4
ok læg et svar selv og luk...
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
19. august 2012 - 16:00 #5
Vi kan vel alle dele for ulejligheden?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. august 2012 - 17:49 #6
bare hold mig ude - jeg gav ikke en eneste kode...
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
19. august 2012 - 19:52 #7
du kan da godt få et svar her, hvis du har kunne bruge det til noget.