Avatar billede LiveAdmin_DK Nybegynder
17. august 2012 - 21:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til hjemmeside - scrollbar.

Hey

Jeg sidder og koder på min nye side, og design har aldrig været min store styrke. Jeg arbejder mest i backend, med server basserede sprog som asp.net. Men nok om det, jeg så denne side den http://anvo.dk/

Og jeg ville bare høre om, der var nogen der viste hvordan, jeg bedst kan kode samme scrollbar "effekt". Hvor jeg har en fast sidebar og hvor "content" bliver scrollet op og ned :)

Jeg har siddet og googlet og googlet, men har ikke fundet noget der kunne hjælpe mig - men jeg tror også at jeg formulerer mit spørgsmål forkert :P
Avatar billede asbury Praktikant
17. august 2012 - 21:55 #1
Som jeg lige kan se det ville det være nemmest med noget css hvor du har defineret den ene div som fast i forhold til browserens størrelse og et andet som ikke er fast. Det bagerests er et div i et div for at holde størrelsen på tekst området ! ;-)
Avatar billede kjeldsted Novice
17. august 2012 - 22:12 #2
Sidebaren er blot lavet med en div der har en position:fixed. Ganske enkelt.
Avatar billede LiveAdmin_DK Nybegynder
17. august 2012 - 22:20 #3
Tak skal i have :)