Avatar billede Nervatos Seniormester
15. august 2012 - 11:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl C# - stakken kunne ikke oprettes?

Hej alle.

Inden jeg kom hjem fra ferie, så kørte mit program uden problemer. Nu kan jeg ikke starte det, da der kommer en fejl. Fejlen kommer når jeg trykker på ikonet (læs: programmet), så det skulle jo gerne blive lavet.

"En ny grænseside for stakken kan ikke oprettes."

Nogen der kan fortælle mig, hvad det betyder?
Jeg har ikke haft brugt min computer i mens jeg har været på ferie. Så det undre mig, at der pludselig kan komme sådan en fejl.

Mvh.
Avatar billede Syska Mester
15. august 2012 - 11:38 #1
Kan du ikke åbne dit program i VS og køre det i debug mode og så ser hvad der sker?

Der er helt sikkert ændret et eller andet på din PC.

Udviklere er kloge, men vi kan ikke læse kode vi ikke kan se. :-)
Avatar billede Nervatos Seniormester
15. august 2012 - 17:49 #2
Underligt nok, efter jeg starter det op via debug mode er der ingen problemer, heller ikke hvis jeg starter det op uden debug.

string regedit = "codepld";

RegistryKey regKey = Registry.CurrentUser.CreateSubKey(@"Software\" + regedit);

                                            try
                                            {
                                                regKey.SetValue("Username", passField.Text);
                                            }
                                            catch
                                            {
                                                //error
                                            }
                                            finally
                                            {
                                                regKey.Close();

                                                System.Threading.Thread newThread;
                                                Form1 frmNewForm = new Form1();

                                                newThread = new System.Threading.Thread(new System.Threading.ThreadStart(frmNewFormThread));
                                                this.Close();
                                                newThread.SetApartmentState(System.Threading.ApartmentState.STA);
                                                newThread.Start();
                                            }

Det er den eneste kode, som bliver brugt til opstart. Inden den skal gå videre til et andet vindue.

Kan du umiddelbart, se der er noget galt i det?
Avatar billede Nervatos Seniormester
22. oktober 2012 - 15:05 #3
Hej igen,

Nu kom der en nærmere fejl besked. Jeg bruger http://www.codeproject.com/Articles/6034/INI-Class-for-NET til at læse i INI filerne.

        public cIni(string iniFilename)
        {
            this._iniFilename = iniFilename;
        }

Der er råd streg under "}" hvor fejlen er: "An unhandled exception of type 'System.StackOverflowException' occurred in program.exe"

Nogen som kan fortælle mig, om det er dette som er årsagen til at programmet pludselig ikke kan starte op?
Avatar billede Nervatos Seniormester
22. oktober 2012 - 15:07 #4
Glemte lige at tilføje noget mere kode:

        public cIni(string iniFilename)
        {
            this._iniFilename = iniFilename;
        }

        /// <summary>
        /// INI filename (If no path is specifyed the function will look with-in the windows directory for the file)
        /// </summary>
        public string IniFile
        {
            get { return this._iniFilename; }
            set { this._iniFilename = value; }
        }

Ved ikke, om det de to ting har noget at gøre med hinanden.