Avatar billede bas Forsker
11. august 2012 - 08:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hurtigt internet Kolind

Hej

Er der nogen der ved, hvilke muligheder man har for at få hurtigt internet (kablet eller trådløst) når man bor i 8560 Kolind og man ikke kan få Waoo?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede HolgerF Nybegynder
11. august 2012 - 09:15 #1
Jeg ved ikke om det holder, men har du prøvet "Egnsnettet" i Rønde. De er blevet ret skrappe på det sidste.
Mvh
HolgerF
Avatar billede claes57 Ekspert
11. august 2012 - 09:18 #2
jf http://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx
så har tdc planlagt en 4G-mast på Ebdrupvej 1 , 8560 Kolind
Der kommer altså hurtigt mobilnet til byen snart.
Avatar billede bas Forsker
11. august 2012 - 11:06 #3
Tak for jeres indlæg.
Jeg har nu kontaktet Egnsnettet, og de har så henvist mig til
http://midtdjursnet.dk/net/. Dem har jeg så også lige kontaktet.

Lyder også spændende med 4G-masten på Ebdrupvej. Kan man mon sige noget, om hvor lang tid der går før den er klar?
Avatar billede Novice-1 Forsker
11. august 2012 - 14:44 #4
Hvis du har fastnet i forvejen har du så overvejet Fullrate med deres trådløse ruter.Men er jo ikke sikkert at det dækker dit behov, ligesom jeg ikke ved hvad  ruterens  rækkevidde er, her Zyxel
Avatar billede bas Forsker
06. september 2012 - 19:55 #5
Hej

Beklager min sene tilbagemelding.

> Hvis du har fastnet i forvejen har du så overvejet Fullrate med > deres trådløse ruter.Men er jo ikke sikkert at det dækker dit
> behov, ligesom jeg ikke ved hvad  ruterens  rækkevidde er, her
> Zyxel

Hvilket produkt hos Fullrate mener du konkret jeg ville skulle have fat i? hvordan får jeg den trådløse ruter. Men forbindelsen hos Fullrate vil jo fortsat blive leveret via TDCs langsomme kobber.
Det er det der er problemet med den nuværende løsning (tror det er via TDC nu).

Jeg tænker også om https://www.net-1.dk/ kunne være en mulighed?
De har svaret, at de godt ville kunne levere i området.
Men det vil jo fortsat være en langsom forbindelse som jeg forstår det.