Avatar billede tastatur Nybegynder
10. august 2012 - 09:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gamer PC til knægten

Hej allesammen.

Jeg vil gerne investere i en gamer PC til min dreng. Han er 11 år og har ikke haft en gamer PC før. Synes ikke der er grund til at køre en dyr 'high-end' maskine, men bare en som kan trække de fleste spil uden de store problemer. Synes markedet er svært at gennemskue.
Jeg har fundet dette tilbud:
http://topdata.dk/product.asp?product=8394

3995, synes jeg lyder ganske fint. Hvad tænker i? Kan man få noget bedre til prisen? Er godt klar over det er en AMD cpu, det kan der være delte meninger. Men jeg søger blot en forholdsvis hurtig computer til en forholdsvis billige penge. Til en knægt som ikke er en erfaren gamer.

Hvad siger i?

På forhånd tak :)
Avatar billede mireigi Novice
10. august 2012 - 09:16 #1
Det kommer an på, hvad han gerne vil spille.

Umiddelbart ser den dog fin ud, selvom den halter lidt bagefter på mængden af Ram. Vil anbefale mindst 6Gb, hvis muligt.

Ellers kan du se, hvad de har at byde på hos mm-vision:
http://mm-vision.dk

De er lidt dyrere, men produkterne er gode, og supporten ligeså.
Avatar billede Panen Nybegynder
10. august 2012 - 09:54 #2
Umiddelbart synes jeg det er en fin computer, den du har fundet hos topdata.dk.

Det man som regel skal lægge vægt på når man køber en computer beregnet til spil, er grafikkortet. Her sidder der et GTX560 i kan jeg se, og det er et meget respekteret kort blandt gamere.

At den halter lidt med Ram siger ingenting, da ram i dag er det billigste hardware i en computer, og for sølle 323kr kan du smide 8GB ram i hvis du finder nødvendigt. Her er et link til et par ram:
http://www.proshop.dk/RAM/Corsair-8GB-DDR3-1333MHz-(2x4)-Value-2283111.html
Avatar billede Panen Nybegynder
10. august 2012 - 09:56 #3
Det link fungerede ikke rigtigt, så jeg smider lige et andet link til et par billige ram der kunne passe i den computer:
http://www.computersalg.dk/produkt/988288?varenummer=988288&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
10. august 2012 - 14:03 #4
Computeren ser fin ud.
Et gtx 560 kort kan klare battlefield 3 i recommended settings, så som Panen skriver er det grafikkortet man lægger vægt på i en gamer. GTx 560 er et godt kort

Pc'en er god nu men ser umiddelbart ikke så fremtids venlig ud, da der nu i noget tid har været en ny 600 serie af grafikkort ude.
og
Den har kun plads til 1 grafikkort i pci-e 2.0 (de nye kører 3.0).
Den har ingen usb 3.0
ej heller ingen sata 6 gbps.

Skal pc'en være færdig bygget eller kan du selv bygge en?

Hvad er budgettet?
Avatar billede tastatur Nybegynder
10. august 2012 - 22:09 #5
Hej igen. Tak for jeres inputs!
Budgettet er MAX 5000.

KhPaulsen; Pc'en skal 'helst' være færdigbygget. Har kun samlet 1 pc tidligere, som dog gik udmærket.

Jeg kan få 8 Gb ram i den for 200 ekstra, via topdata.dk

Synes 3995,- virker som en fornuftig pris. Jeg har overhovedet ingen erfaring med gamer-pc'ere. Men vil gerne ofre 4-5000 på at drengen får en computer der er ok fornuftig. Kender ikke så meget til specifikationer, men synes bare at de 3995,- lyder som et rigtig tilbud?
Avatar billede debuur Nybegynder
11. august 2012 - 01:19 #6
Jeg har selv en AMD Cpu og den giver ingen problemer, men netop den AMD cpu der sidder i tilbudet her har ikke fået megen ros.

Jeg ville personligt hellere vælge en Intel I3 istedet eller en I5

http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10626 kunne være en mulighed, du kan selv lege med konfigurationen der skal evt vælges drev og ekstra hd.

Hos top data ville jeg vælge en af deres I5 modeller også selvom du skal smide ca 5600 kr.

Så er der jo Medion som tidligere fik en del ris, men som jeg oplever har fået bedre test i de seneste år

http://www.medion.com/dk/electronics/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+P5361+E+/910016296?category=performance_pc_33&recId=&wt_mc=dk.intern.m-shop.pro-pla.on-ma&wt_cc1=m-shop_topseller_performance_pc-4-rechts&wt_cc2=910016296&wt_cw=30.2.8&utm_source=Internetseite-intern&utm_medium=Kachel&utm_content=performance_pc_4-rechts&utm_campaign=Kategoriekachel-Hotspots&utm_term=910016296
Avatar billede tastatur Nybegynder
11. august 2012 - 20:44 #7
Har osse kigget på den her:
http://topdata.dk/product.asp?product=7976

Den er så en tusse over budgettet, men kom i tanke om at jeg osse skal ha' en skærm med jo.

Men hvad siger herrerne til specifikationerne?
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
15. august 2012 - 19:29 #8
Cpu er nyeste generation fra intel som betyder mere/samme kraft samtidig med bruger mindre strøm.
Nu får vi ikke en specifik bundkort model, så det er svært at sige om det har usb 3.0, sata 6 gb/ps og pci e 3.0

Men cpu understøtter pci 3.0.
Strømforsyningen er på 700 watt, så der skulle der også være mulighed for at kunne køre noget sli (2 grafikkort) i fremtiden.

Så det her ser mere fremtidssikret ud end den tidligere
Avatar billede tastatur Nybegynder
17. august 2012 - 22:47 #9
Jeg takker for jeres svar og forslag. Kan ikke lige finde ud af hvordan jeg gir point.
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
18. august 2012 - 11:08 #10
Du markere svaret/svarene som accepteret og der kommer en boks hvor mange point du vil give og trykker så på afgiv point
Avatar billede tastatur Nybegynder
18. august 2012 - 12:29 #11
@Khpaulsen: Takker. Kunne ikke lige se noget da ingen havde 'ansøgt'  om svar. Tak til alle for inputs!