Avatar billede zmz10 Nybegynder
03. august 2012 - 14:30 Der er 2 kommentarer

Ny bærbar til multimedie studie

Hej

Da jeg snart skal starte på nyt studie skal jeg have ny bærbar men er i tvivl om hvad jeg skal købe. Jeg er åben både fra en macbook eller en hvilket som helst anden bærbar, den skal bare have mulighed for Dvd drev. Den skal udelukkende bruges til skolen og skal være god at "rejse" rundt med, men samtidig skal den kunne køre dette program uden problemer:

CS6 Design & Web Premium

System requirements

Windows
•Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon® 64 processor
•Microsoft® Windows® XP* with Service Pack 3 or Windows 7 with Service Pack 1
•2GB of RAM (3GB recommended) for 32 bit; 2GB of RAM (8GB recommended) for 64 bit
•11GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation (cannot install on removable flash storage devices)
•1280x800 display (1280x1024 recommended) with 16-bit color and 512MB of VRAM
•OpenGL 2.0-capable system
•DVD-ROM drive compatible with dual-layer DVDs
•Java™ Runtime Environment 1.6 (included)
•QuickTime 7.6.6 software required for HTML5 media playback and multimedia features
•Adobe® Flash® Player 10 software required to export SWF files
•This software will not operate without activation. Broadband Internet connection and registration are required for software activation, validation of subscriptions, and access to online services.† Phone activation is not available.

Mac OS
•Multicore Intel processor with 64-bit support
•Mac OS X v10.6.8 or v10.7
•2GB of RAM (8GB recommended)
•9.5GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation (cannot install on a volume that uses a case-sensitive file system or on removable flash storage devices)
•1280x800 display (1280x1024 recommended) with 16-bit color and 512MB of VRAM
•OpenGL 2.0-capable system
•DVD-ROM drive compatible with dual-layer DVDs
•Java Runtime Environment 1.6
•QuickTime 7.6.6 software required for HTML5 media playback and multimedia features
•Adobe Flash Player 10 software required to export SWF files
•This software will not operate without activation. Broadband Internet connection and registration are required for software activation, validation of subscriptions, and access to online services.† Phone activation is not available.

Jeg vil gerne have en macbook da man hører meget godt om dem, men samtidig vil jeg også have den der kører overstående program bedst og er det en anden bærbar til billigere penge er det at foretrække. Macbooken skal hvert fald kunne køre det problemfrit hvis det skal være den.

Prisen må gerne være op til 12-13.000 men jo billigere desto bedre, da det jo ikke som sådan skal være en dyr maksine der skal kører de mest krævende spil. Udover at kigge på mac har jeg kigget på disse to:

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=704000010&gruppe=PCnotevision

http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-N56VZ-S4035V-2328167.html

Hvad vil i foreslå og kom gerne med andre forslag.

På forhånd tak
Avatar billede sabbil Nybegynder
03. august 2012 - 15:14 #1
Hej.

1: Billig pc med gode egenskaber og god garanti.

Hvis du søger efter en billig pc som stadig kan køre temmelig krævende spil og stadig kører andre stærke programmer. så er der f.eks medion som aldi sælger i ny og næ. de har bla 3 års garanti i forhold til mange andre som kun sælger ifølge dansk købelov som kun tilbyder 2 års reklamationsret.

2: Dyr pc som virkelig fungerer og pænt design.

Som den dyre pc til omkring 10-12kg. Der ville jeg nok begynde og tænke på noget alienware som dell har overtaget. Er desværre blivet lidt skeptisk med alienware da dell har overtaget det, de har ikke de bedste ry for service.

3: Mac book.

Der må jeg desværre melde pas. det har jeg desværre ingen erfaringer med andet end mund til mund rygter. De skulle efter sigende være rigtig gode også. sikkert klart en mulighed.

Held og lykke med din søgen.
Avatar billede sabbil Nybegynder
03. august 2012 - 15:15 #2
Du får den lige som et svar også hvis du kunne bruge den. Du skriver bare yderligere hvis du har brug for noget mere info.