Avatar billede Frostrar Nybegynder
31. juli 2012 - 12:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbning og kørsel af lærebogseksempler i Eclipse

Hejsa!

Jeg sidder med lærebogen "An Introduction to Object-Oriented Programming with Java" af C. Thomas Wu.

Jeg vil gerne kunne følge med i faget helt fra start så er gået i gang med bogen fra en ende af selvom faget endnu ikke er begyndt. Det er gået fint indtil nu i Kapitel 2 hvor jeg bliver bedt om at køre de programeksempler (Sample programs), der hører til bogen og som kan findes på:

http://highered.mcgraw-hill.com/sites/0073523305/student_view0/sample_programs.html

Filerne der ligger i zip-filerne er .java

Der er bagerst i bogen en guide til hvordan eksemplerne kan køres, men kun til windows.
Jeg sidder på en Mac og har Eclipse installeret.

Kan nogen hjælpe mig med at åbne og køre filerne i Eclipse? Jeg vil nemlig helst ikke bare gå videre i bogen uden at se alle eksemplerne kørt.

På forhånd tak!

/ Toke
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2012 - 14:54 #1
opret et nyt projekt
opret klasser
copy paste fra det hentede ind i dem
koer normalt

(man kan godt importere filer, men du skal vel alligevel bruge en del tid paa at studere indhold, saa jeg kan ikke se noget problem i manuel copy paste)
Avatar billede Frostrar Nybegynder
31. juli 2012 - 15:22 #2
Tusind tak for svaret. Det hjalp! Første havde jeg lidt problemer med at køre koden der er som følger:

public static void main(String[] args) {

        JFrame myWindow;

        myWindow = new JFrame();

        myWindow.setSize(500, 200);
        myWindow.setTitle("Mit første Java program");
        myWindow.setVisible(true);

        /* The following statement terminates the program
        * automatically when the frame window is closed. This way
        * you don't have to terminate the program explicitly
        * from your Java IDE after closing the window.
        */
        myWindow.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);

.... men havde blot glemt: import javax.swing.*; over klassen
Avatar billede Frostrar Nybegynder
31. juli 2012 - 15:24 #3
Tusind tak for svaret. Det hjalp! Første havde jeg lidt problemer med at køre koden der er som følger:

public static void main(String[] args) {

        JFrame myWindow;

        myWindow = new JFrame();

        myWindow.setSize(500, 200);
        myWindow.setTitle("Mit første Java program");
        myWindow.setVisible(true);

        /* The following statement terminates the program
        * automatically when the frame window is closed. This way
        * you don't have to terminate the program explicitly
        * from your Java IDE after closing the window.
        */
        myWindow.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);

.... men havde blot glemt: import javax.swing.*; over klassen
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2012 - 01:24 #4
saa smider jeg et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2012 - 01:24 #5
Eclipse kan godt finde de rigtige imports for dig hvis du klikker paa den roede fejl markering.