Avatar billede renny Nybegynder
28. juli 2012 - 19:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

skrive til sql database

Jeg har konverteret en access database til MSSQL og er ved at lave en hjemmeside i visual basic ( visual studio web 2012 ) men jeg kan ikke vælge ( Insert / update / og delete ) så jeg kan ikke skrive til tabellerne.

hvad mon jeg gør galt ???

mvh / Renny
Avatar billede keysersoze Guru
28. juli 2012 - 20:08 #1
Det må være en fejl i linje 52
Avatar billede j-j Nybegynder
29. juli 2012 - 09:26 #2
Det kunne meget vel være fordi der ingen primær nøgle er på din tabel.
Avatar billede renny Nybegynder
29. juli 2012 - 09:39 #3
der er en primær nøgle
Avatar billede j-j Nybegynder
29. juli 2012 - 09:44 #4
Og det er kun en enkelt tabel du selecter fra? Husk på du ikke kan lave insert/update/delete hvis din query henter fra flere tabeller.
Avatar billede j-j Nybegynder
29. juli 2012 - 09:45 #5
* Altså automatisk. Du kan godt lave manuelle insert/update/delete statements selvom du bruger flere tabeller.
Avatar billede renny Nybegynder
29. juli 2012 - 10:59 #6
Det var lige det der skulle til, jeg havde ikke auto id på primær nøgle :-)

Nu kan jeg indtaste data, men når jeg vil gemme dem i tabel, får jeg nedenstående fejl.

Incorrect syntax near 'nvarchar'.
Must declare the scalar variable "@Id".

PS. vi kan oprette et nyt spørgsmål, da du jo har fortjent dine point for første spørgsmål :-)
Avatar billede j-j Nybegynder
29. juli 2012 - 11:42 #7
Godt du kom videre. :)

Din sidste fejl må være fordi du ikke udfylder værdien i @Id eller fordi du mangler at tilføje den, eller fordi du mangler at sætte Type på parameteren i din UpdateCommand.

Eksempel:
<UpdateParameters>
  <asp:Parameter  Name="[RELEASE DATE]" Type="DateTime" />
</UpdateParameters>