Avatar billede a55830 Praktikant
18. juli 2012 - 15:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

import fra flere websider (365) til excel

Hej der ude

nå har fået et nyt problem
jeg har 365 websider der skal importeres fra til Excel

fra dags dato til -365 dage efter
linket er : https://xxxxxxxxxxx.do?showDate=2011-07-19

alt inde på denne side og 365 dage frem skal importeres, men i morgen er det fra ?showDate=2011-07-20 for der findes den anden ikke mere.

kan man importere alt det data ind i 1 excel ark eller kan man få den til at lave et ark for hver dag, og så få den til at samle arkene til 1 men 1 over skrift.

jeg er ikke så stærk i vba men vil gerne lære det, så hvi der er en der kan hjælpe mig i gang bare med 2 dage der autoopdatere

hilsen
en ivrig excel bruger
Avatar billede kasperth Juniormester
20. juli 2012 - 15:11 #1
Hvilken side skal du hente fra og hvad skal du bruge på siden ?
Avatar billede a55830 Praktikant
20. juli 2012 - 19:27 #2
det er en status side der fortæller mig om det job har fejlet eller missed eller ok eller .....

det er alt data på siden jeg skal bruge , så den skal bare importere hele siden
Avatar billede kasperth Juniormester
26. juli 2012 - 14:45 #3
Jeg er desværre ikke så stærk i VBA, så jeg kan få sådan noget til at virke uden at sidde med det.

Jeg tror, at jeg ville fokusere på, at hente enkelt-elementer fra siden, da det er lettere. Hvis du vil have det hele, så prøv at google scraping vba eller lignendne. Jeg fandt en god en.. mener, at den hed noget med "joel".
Avatar billede kasperth Juniormester
26. juli 2012 - 14:51 #4
Avatar billede kasperth Juniormester
28. juli 2012 - 15:59 #5
Hvis du giver op på makroløsning, så er dette program måske en mulighed. Det koster 700 kr., men hvis det kan spare dig for flere timers arbejde, så er det jo godt givet ud. Skrive eventuelt til dem og hør om deres software ikke kan sættes til at hente fra dynamiske links på en eller anden måde;

http://www.newprosoft.com/web-content-extractor.htm
Avatar billede a55830 Praktikant
30. juli 2012 - 08:54 #6
hej alle
tak for indlæg , kikker på det , er lige kommet hjem fra spejderlejr så skal lige ind i kampen igen.
Avatar billede a55830 Praktikant
01. februar 2013 - 00:22 #7
har brug for nogle svar så i kan få points for jeres hjælp