Avatar billede PeterSOlsen Nybegynder
30. juni 2012 - 15:52 Der er 4 kommentarer

Virus hjælp og fejlfinding evt. HJT log

Hej HOL'ere.

I dag er jeg så kommet ind det problem som jeg håbede at undga, nemlig VIRUS. Ved ikke umiddelbart hvornår/hvordan den er kommet ind. men det skete umiddelbart efter at jeg installerede Zonealarm's free firewall. Derefter kørte jeg nemlig en antivirus scan med mit betalte Trendmicro antivirus, og den så umiddelbart 50 virus i ét snuptag som den et par dage forinden aldrig havde spottet :S

Ved ikke om der evt. er nogen der stadig har styr på HJT log eller lignene så jeg kan ligge en ind?

Kan ikke lige specificere hvilken virus der smadre systemet lige pt. men symptomerne er lige umiddelbart mistet internet tilgang fra den omtalte PC.

OBS. Umiddelbart er der en virus den bliver ved med at indentificere: Desktop.ini - Men af hvad jeg kan finde ud af det burde den ikke slå internettet fra, men derimod kun være 'iriterende' på den måde at den duplikere sig selv konstant. :(

Spec.
Win 7 64-bit
Asus laptop
Trendmicro Antivirus
Zonealarm Firewall

Er der evt. nogen der har tid og overskud til at hjælpe? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2012 - 15:59 #1
Hej og velkommen.
Er der firewall del i Trendmicro Antivirus?
Kan være falsk positive tilbagemeldinger fordi de to sikkerhedsprogrammer spotter hinanden. Det er set før.
Jo der er en 4-5 stykker der er skrappe til HijackThis, så du lægger den bare ind.
Men du kan få denne guide først:
http://www.eksperten.dk/guide/1232.
Virker dit internet ikke på den virusramte pc må du hente de nævnte ting fra anden pc på en usb pind og installere derfra.
Har du tjekket om du kan komme på nettet fra fejlsikret med netværk?
Avatar billede PeterSOlsen Nybegynder
30. juni 2012 - 16:10 #2
Nej, der er ikke FW i Trendmicro, der er dog Antivirus i begge og jeg har godt mistænkt det for at være en flask positiv. Dog kan Zonealarm ikke køre længere da den kommer med en DLL fejl nu :(

"Ordinalen 1109 blev ikke fundet i DLL-biblioteket Wsock32.dll."

Ligger en HJT ind så hurtigt som muligt så :)

Har ikke tjekket i fejlsikret endnu, men det var da en idé, sker med det samme
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2012 - 16:17 #3
Vil anbefale du finder en anden firewall, da jeg formoder Trend Micro er et købeprogram.
Til almindelig brug burde den indbyggede i Win 7 være god nok skulle jeg mene. Men andre alternativer kunne måske være Online Armour:
http://download.cnet.com/Online-Armor-Free/3000-10435_4-10426782.html
På min xp maskine her bruger jeg dog Comodo firewall, men kun med firewall delen, da resten varetages af Malwarebytes Pro og AVG pro.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2012 - 16:20 #4
Nogle mener at Comodo kan være lidt svær at tilpasse, men det har jeg dog ikke oplevet. KAn tænkes fordi at jeg kun bruger firewall delen og ikke de andre funktioner (defence+ og sandbox)