Avatar billede tanis13 Nybegynder
28. juni 2012 - 15:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Javascript variable til form-submit

Hej Eksperter,

Jeg står endnu engang over for et problem vedr. javascript.

Jeg ønsker at sende en javascript variabel via en html-form, så jeg kan behandle den sammen med formen.

Min javascript variabel bliver valgt når jeg klikker på et link (id) - denne skal så bruges i formen når der trykkes submit.

Håber det giver mening, ellers skal jeg prøve at forklare mere.

Med venlig hilsen
Thomas
Avatar billede mikkelnh Nybegynder
28. juni 2012 - 15:24 #1
lav et hidden field i din form og brug javascript til at gemme den værdi du vil ha sendt med i det field når den bliver ændret så enkelt kan det gøres
Avatar billede tanis13 Nybegynder
28. juni 2012 - 15:26 #2
Hej Mikkelnh,

Hvordan får jeg javascript til at opdatere dette felt, hvis variablen bliver ændret?

Mvh
Thomas
Avatar billede mikkelnh Nybegynder
28. juni 2012 - 15:30 #3
i den javascript funtion du kalder når du ændre værdient sætter du det her ind og ændre det så det passer til din side

document.forms['name_of_form'].name_of_input.value = variablen;

hvis du bruger query kan dette gøres noget kønnere

$('#InputID').val(variablen); //<--- kun hvis du bruger jQuery
Avatar billede mikkelnh Nybegynder
28. juni 2012 - 15:34 #4
der er også denne metode du kan bruge den er lidt kønnere

<input type='hidden' id='InputID' /> <--- puttes i din form

document.getElementById("InputID").value = variable; <--- puttes i din JS funtion
Avatar billede tanis13 Nybegynder
28. juni 2012 - 15:58 #5
Det ser sørme ud til alt virke virke med
$('#InputID').val(variablen);

Smid et svar så får du point :)
Avatar billede mikkelnh Nybegynder
29. juni 2012 - 10:47 #6
super lyder godt