Avatar billede smal64 Novice
22. juni 2012 - 09:55 Der er 2 kommentarer

Dynamisk oprette templatefield i et gridview

Hej Eksperter

Sidder med et projekt, hvor jeg finder data i en database og lagrer de fundte data i en datatabel. Efterfølgende binder jeg data til et gridview for at få disse data præsenteret på bruger siden. En af kolonnerne i datatabellen er et stinavn til et billede. For nærværende vises billedet blot som en sti i den pågældende Gridview kolonne. Tænkte på om det ikke kan lade sig gøre at få vist billedet i stedet for blot teksten til billedet i Gridviewet. Jeg forestiller mig, at det må kunne gøres ved at oprette en dynamisk kolonne i Gridviewet og sætte ItemTemplate for denne kolonne til at være et Image og hente de relevante data for denne kolonne fra den kolonne i datatabellen, der indeholder billed navnet som tekst.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede everclear Praktikant
23. juni 2012 - 15:03 #1
Skal du blot have vist billedet i stedet for stien som tekst?
I såfald er det blot at lave f.eks. et TemplateField i dit GriView:

<asp:TemplateField>
<ItemTemplate>
<asp:Image ID="Image1" runat="Server" ImageUrl='<%#Eval("ImageUrl")' />
</ItemTemplate>
</asp:TemplateField>
Avatar billede ntholm Nybegynder
14. august 2012 - 13:13 #2
Gridview har et ImageField som gør præcis dette:

<asp:GridView ID="GridView1" runat="server">
    <Columns>
        <asp:ImageField DataImageUrlField="Image" DataImageUrlFormatString="images/{}.jpg" HeaderText="Image">
        </asp:ImageField>
    </Columns>
</asp:GridView>

Hvis du går over i design mode -> trykker på gridview pilen -> add new column - kan du vælge den der.