Avatar billede _et Praktikant
18. juni 2012 - 08:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

int værdi af byte som string .....

Hej...

Jeg læser 2 byte fra en fil og ønsker at udskrive den numeriske værdi disse to byte indeholder.

Eks.

open(file)
$a = read1char(file)
$b = read1char(file+1)
echo byteval($a)
echo byteval($b)

Mvh
Teddy
Avatar billede _et Praktikant
18. juni 2012 - 11:05 #1
$læstvalue = xx;
echo dechex(ord($læstvalue));

Og tallet skrives som dec int streng
Avatar billede olebole Juniormester
18. juni 2012 - 15:04 #2
<ole>

Gad vide, hvad en "dec int streng" præcist dækker? Svarer det mon til en "rask syg død"?  *D

/mvh
</bole>
Avatar billede _et Praktikant
18. juni 2012 - 17:08 #3
Jeg forstår forvirringen. Ha ha

Men der er en mening:
ord($streng)  giver en base10 value af den hex value som er i $streng (0x82 = 130)
Jeg skal bruge værdien uden den konverteres til base10 (0x82 = 82)
Dechex(ord($streng)) giver den så som base16 fortolket streng
Derfor dec=base10, int=tal, streng=streng som jeg vil tro php umiddelbart fortolker den orginalen

Jeg ved ikke om det giver mere mening, men det virker efter hensigten.

Mvh
Avatar billede olebole Juniormester
18. juni 2012 - 18:09 #4
Jeg læste fint, hvad du tænkte. Det var bare, hvad der som resultat raslede ud af fingerspidserne, der satte min indre Technicolor i gang  *D

Forleden aften hørte jeg i en TV-Avis, at "kineserne meget let bliver trådt på manchetterne". Det er jo også en udtalelse med store grafiske muligheder.

Eller en EB-forside for 25-30 år siden: "Blind mor må ikke se sit barn!".

Jeg er bare en sucker for den slags ... sorry  *o)