Avatar billede cschmalz Nybegynder
16. juni 2012 - 15:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med header location

Hej eksperter!

Jeg har fået lavet et PHP logind-system, som jeg får fejl ved på function-siden validate.php:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at (...)/dbconnect.php:1) in (...)/validate.php on line 4

Jeg har læst en masse om denne fejl og faldt blandt andet over http://stackoverflow.com/questions/4529379/is-it-good-practise-to-use-meta-refresh-tags-for-redirects-instead-of-header-f , hvor de i den sidste kommentar skriver at man ikke bør bruge ob_start / ob_flush til at løse dette problem.

Min validate.php:

<?php
session_start();
function redirect($url){
    header("Location: ".$url);
    exit();
}

include('dbconnect.php');

$username = mysql_real_escape_string($_POST['usr']);
$password = mysql_real_escape_string(md5($_POST['pwd']));

$query = mysql_query("SELECT * FROM distortion_user WHERE username = '$username' AND password = '$password'") or die (mysql_error());
$num_users = mysql_num_rows($query);

if($num_users == '1'){
    $_SESSION['usr'] = $username;
    $_SESSION['timeout'] = time();
    redirect("admindb.php");
}elseif(empty($username) || empty($password)){
    redirect("index.php?error=empty");
}else{
    redirect("index.php?error=true");
}
?>

Og min dbconnect.php:
<?php
$sql_con = mysql_connect("localhost","###","###");
mysql_select_db("###",$sql_con);
?>

- Jeg har fjernet "white-space" før og efter <?php og ?> på begge sider.

Det skal desuden siges at jeg godt kan få validate til at virke hvis jeg i stedet for at include dbconnect bare indsætter indholdet, virker siden. Men det må da kunne løses anderledes?

Håber I kan hjælpe!
På forhånd tak
Avatar billede cschmalz Nybegynder
16. juni 2012 - 15:44 #1
Hm.
Hvis jeg sletter dbconnect.php og uploader en ny tom fil og kopierer dbconnect inholdet derind virker den..
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2012 - 15:51 #2
<ole>

To muligheder:

1) Du kan have overset et eller flere blanktegn i dbconnect.php

2) dbconnect.php har i første omgang været gemt med BOM - i anden omgang uden

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2012 - 15:58 #3
PS: Husk at acceptere dit svar. Ellers optræder tråden ikke som lukket  =)
Avatar billede cschmalz Nybegynder
16. juni 2012 - 16:14 #4
Hej olebole,

Det skal jeg nok gøre! :)
Men tak for dit svar, jeg tror du havde fuldstændig ret og at det galdt mulighed 2)

Jeg havde samme header already sent problem på nogle andre function sider (edit_profile etc.), men fandt frem til at det skyldtes at jeg i min check.php (checker om brugeren er logget ind) i bunden havde et JavaScript kørende der fortalte brugeren at han om 1 min ville blive logget ud.

Den funktion ville jeg egentlig stadig have på mine præsentations-sider, men det må så gøres via endnu en include under include("check.php").

Men hvis du poster et svar må du også få del i pointene, og mange tak igen :)
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2012 - 16:38 #5
Hehe ... begge dele er veletablerede klassikere ... evergreens fristes man næsten til at sige  *o)

Ellers tak, jeg samler ikke point. Du accepterer bare, så tråden lukkes  =)
Avatar billede cschmalz Nybegynder
16. juni 2012 - 16:42 #6
Jeg siger så mange tak og god weekend!
Avatar billede olebole Juniormester
16. juni 2012 - 16:48 #7
Selvtak - og i lige måde  =)