Avatar billede mads375 Juniormester
11. juni 2012 - 11:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

css background-image virker ikke

Hejsa.

Jeg har lidt problemer med at få vist mit billede i en <td>.

Hvis jeg prøver at sætte background-color til sort, virker det fint, men når jeg skal sætte mit billede ind, får jeg ikke vist noget, så det må jo næsten være stien til billedet der driller. Jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt, men håber i har en ide til hvad det kan være. Det billede jeg gerne vil henvise til er ovre i venstre side og ligger under mappen img/index_gron.jpg

http://billedeupload.dk/?v=0O6sN.jpg

mit CSS dokument er vist, og så hvad jeg har skrevet. Jeg har prøvet med følgende:

WebContent/img/index_gron.jpg
img/index_gron.jpg
../img/index_gron.jpg

men intet virker. Håber i har en ide?

Mvh Mads
Avatar billede KHHP Juniormester
11. juni 2012 - 11:15 #1
Har du prøvet at lave hele background-image linjen således:
background-image: url(../images/index_gron.jpg);
Avatar billede Blueeyez Mester
11. juni 2012 - 11:23 #2
Blot et skyd i tågen, hvis #1 ikke virker, højreklik på billed filen, vælg egenskaber og tjek om filen er blokeret af dit system.. (Det skete for mig dengang jeg gik igang med en CSS guide)
Avatar billede mads375 Juniormester
11. juni 2012 - 11:50 #3
det hjalp desværre ikke så meget. Det har ikke noget at gøre med det er et jsp dokument vel?
Avatar billede mads375 Juniormester
11. juni 2012 - 11:54 #4
så skete der noget:

background-image:url('img/index_gron.jpg');

hvem skal have point her? :-)
Avatar billede mads375 Juniormester
11. juni 2012 - 11:54 #5
det kan være man lige kan spørge om et tillægsspørgsmål. Hvis man skal lave rollover i CSS, hvordan er det man gøre det. Altså når man tager musen hen over en knap, så så skifter den farve?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
11. juni 2012 - 11:57 #6
.dinCssClass:hover {
  background-color: green;
}

det er dog ikke alle elementer der kan have en hover men tjek w3c for at være sikker
Avatar billede mads375 Juniormester
11. juni 2012 - 14:19 #7
ok, mange tak for det.

Ligger i ikke et svar?

Mvh Mads
Avatar billede mads375 Juniormester
25. juni 2012 - 18:07 #8
Hejsa.

Siden der ikke er kommet svar, tillader jeg mig at tage pointene tilbage.

Mvh Mads
Avatar billede mads375 Juniormester
25. juni 2012 - 18:08 #9
Hejsa.

Siden der ikke er kommet svar, tillader jeg mig at tage pointene tilbage.

Mvh Mads