08. juni 2012 - 16:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Navigering i en RichEdit,

HEJ,

I HTML har du følgende:

....

<a href=#link1>LINK1</A> ....

<a href=#link2>LINK2</A> ....

...
<a name=link1>LINK1</A> ...
<a name=link2>LINK2</A> ...

...

Hvordan laver jeg tilsvarende i en TRichedit ?

(har søgt på nettet, men har åbenbart søgt de forkerte steder...)

Kristian
Avatar billede stone Forsker
08. juni 2012 - 17:57 #1
Avatar billede nca Juniormester
08. juni 2012 - 19:11 #2
Prøv denne kode, som jeg har fundet på nettet:

procedure TForm1.InitRichEditURLDetection(RE: TRichEdit);
var
  mask: Word;
begin
  mask := SendMessage(RE.Handle, EM_GETEVENTMASK, 0, 0);
  SendMessage(RE.Handle, EM_SETEVENTMASK, 0, mask or ENM_LINK);
  SendMessage(RE.Handle, EM_AUTOURLDETECT, Integer(True), 0);
end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
var
  s: string;
begin
  InitRichEditURLDetection(RichEdit1);

  s:='Great Delphi tutorials and articles at ' +
    'http://www.delphi.about.com.' + #13#10 +
    'About Delphi Programming site!' + #13#10 +
    'Send an email to your Guide: mailto:delphi.guide@about.com';
  RichEdit1.Text := s;

  s:= 'http://www.delphi.about.com. ' +
      ' This Rich Edit does not recognize URLs!';
  RichEdit2.Text := s
end;
10. juni 2012 - 12:12 #3
HEJ,

Tak for alle svar / kommentarer. Jeg vil i løbet af dagen i dag (søndag) prøve at gennemgå de forskellige svar og se/teste hvad der er bedst.

(Men har en have, som skal klippes, skal køre datter til anden by (65 km) og komme hjem igen, hente køleskab, og kaffebeholdningen er under 0 (det er det værste ( "her hjælper kun bønner..", som præsten sagde, da han besøgte den nærige fisker i Vestjylland)), så det kan først blive hen under aften (hvis jeg er heldig).... ) )..

KR
16. juni 2012 - 17:33 #4
hej

(Det tog lidt længere tid end forventet. Undskylder til alle relevante.)

I min Richedit kan jeg nu søge en tekst. (Dels som valgfri og dels osm tvungen.) Og jeg tror det er løsningen fremover, dels fordi Richedit'en skal indeholde en dagbog, som er fremadløbende (dag1 = link1, dag2 = link2, link3 = dag3 -->) og fordi der er tale om flere forskellige dage / flere forskellige brugere (læs: filer), som ikke nødvendigvis er fortløbende (dag altid stigende datoer ( a' la medicinske journaler)).

Hvis jeg i kald af formen (som har Richedit'en) specificerer hvilket link (= dato) jeg (/brugeren) ønsker at se på, sætter jeg denne dato som variabel og når formen er loaded sørger lokal kode (på formen) at "hoppe frem " i richedit'en til relevant dato. (Påtænker at lade den "kaldende form" gøre det inden EditForm.ShowModal; kaldes, men har endnu ikke fundet den metode.) Arbejder med det..

Kristian
23. juni 2012 - 15:32 #5
da jeg ikke har fået nye input i løbet af sidste uge lukker jeg spørgsmålet.

Hvis protester skriv ....