Avatar billede dmg Nybegynder
07. juni 2012 - 08:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Replace span tag via class name i en iFrame

Hej experts,

Sorry er pad US keyboard.

Har brug for noget advanceret javascript. Jeg har oprettet en iFrame som linker til en anden side paa nettet. Paa den side jeg linker til er der et span tag som har et classe navn = test. Dette vil jeg meget gerne slette .

Er der en mode man kan lave et javascript som kan replace et span tag via classenavn eller fjerne det?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
07. juni 2012 - 09:36 #1
Du kan lave den side, som du linker til, så den class den bruger afhænger en variabel.

I php vil du eksempelvis kunne lave det som:

-------side du linker til--------
if ($_GET[class] != null){
$_GET[class] = strip_tags($_GET[class]);
}
else {
$_GET[class] = 'test'; //din oprindelige class
}

echo "<SPAN CLASS='$_GET[class]'>noget tekst</SPAN>";
-------side du linker til--------

-------side du linker fra--------
<INPUT TYPE='button' VALUE='Opdater iframe med ny class' ONCLICK="java script:document.getElementById('iframe').src='side2.php?class=enandenclass';">

<IFRAME ID='iframe' SRC='side2.php'></IFRAME>
-------side du linker fra--------
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2012 - 13:45 #2
<ole>

Kan du ikke bare skrive til indehaveren af siden og få vedkommende til at give dig et feed?

/mvh
</bole>