Avatar billede jes-brinch Nybegynder
04. juni 2012 - 14:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

SHA256Managed ASP

Hej Eksperter,

Hvordan konverter jeg password via SHA256Managed i klassisk ASP?

Tak for hjælpen
Avatar billede jes-brinch Nybegynder
04. juni 2012 - 14:20 #1
Mangler lige at tilføje at den skal konverteres til en base64 string.
Avatar billede olebole Juniormester
04. juni 2012 - 16:52 #2
<ole>

Det gør du vel ikke. Du bruger vel en funktion/klasse, der er skrevet til VBS i ASP-Classic

/mvh
</bole>
Avatar billede jes-brinch Nybegynder
04. juni 2012 - 19:34 #3
Hej Ole (Bole),

Det skyldes at jeg skal snakke sammen med en .NET side, som bruger den kryptering, men hvis du kan få:

morten123

til at blive

MsW4QF92vwNgG5uraf8/Oq eASEu4grUQMvOBieKCqg=

I klassik ASP, så er det bare super :)
Avatar billede olebole Juniormester
04. juni 2012 - 19:55 #4
Det fede ville vel være, hvis du kunne  =)

Der er bunker af funktioner/klasser 'derude', som kan encode i sha256. Søg, og du vil finde  *o)
Avatar billede jes-brinch Nybegynder
04. juni 2012 - 20:06 #5
Hehe, jeg synes bare jeg har været en masse igennem uden held.

F.eks. denne, som ikke giver det rigtige resultatet.
http://www.freevbcode.com/ShowCode.asp?ID=2565
Avatar billede olebole Juniormester
04. juni 2012 - 20:20 #6
Det skal jeg ikke udelukke. Under alle omstændigheder er det første gang, jeg nogensinde har set en sha256-hash, som indeholder en slash og et mellemrum.

Det får mig til at tvivle stærkt på, at strengen i #3 overhovedet er en sha256-hash ... men det er måske bare mig  =)
Avatar billede montago Praktikant
06. juni 2012 - 14:33 #7
I ASP classic kan man da godt kalde eksterne DLL'er

kan man ikke bare kalde .NET Cryptography API'erne fra ASP ?
Avatar billede montago Praktikant
06. juni 2012 - 14:36 #8
Alternativt kan du jo bare lave en HTTP Webservice i .NET som du kalder fra ASP serverside, som modtager en string og returnere din SHA256 hash :)

Dim request = HttpWebRequest.Create("http://www.google.com")
Dim response = request.GetResponse()
Using reader = New StreamReader(response.GetResponseStream())
    Console.WriteLine(reader.ReadToEnd())
End Using
Avatar billede montago Praktikant
06. juni 2012 - 14:42 #9
hov... det var ASP.NET..
her er det i ASP

Set ServerXmlHttp = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.6.0")
ServerXmlHttp.open "POST", "http://www.domain.com/page.asp"
ServerXmlHttp.setRequestHeader "Content-Type", "application/x-www-form-urlencoded"
ServerXlHttp.setRequestHeader "Content-Length", Len(PostData)
ServerXmlHttp.send PostData

If ServerXmlHttp.status = 200 Then
        TextResponse = ServerXmlHttp.responseText
        XMLResponse = ServerXmlHttp.responseXML
        StreamResponse = ServerXmlHttp.responseStream
Else
        ' Handle missing response or other errors here
End If

Set ServerXmlHttp = Nothing
Avatar billede montago Praktikant
06. juni 2012 - 14:45 #10
æv... Eksperten er blevet en skodside...

Ole - skal vi lave Eksperten2.dk ?
lidt mere ala StackOverflow

uden reklamer og med bedre muligheder for at poste kode...

eller det findes måske allerede ?
Avatar billede Hans Mester
06. juni 2012 - 14:48 #11
Jeg har tidligere set indlæg på eksperten med både sha256 og base64, så en søgning burde kunne finde noget.
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2012 - 14:58 #12
@montago: uden reklamer, men med en Admin, der på anstændig vis respekterer sine brugere, indholdsleverandører, lønkilder - eller hvad han nu vælger at kalde os  *o)

Det ville godt nok være katastrofalt for Lars. Det er vanskeligt at forestille sig et job 'ude i virkeligheden', han kan løfte. På den anden side vil det nok være endnu vanskeligere at finde en E-bruger, der ville have ondt af ham  :o|
Avatar billede montago Praktikant
06. juni 2012 - 17:39 #13
@ole

lets do it... hvad skal siden hedde ?
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2012 - 17:51 #14
Tak for tilbudet, men jeg må takke nej. Det er ikke kun administrationen her på stedet, der er kløefremkaldende. Prøv at klikke på linkene under Seneste guides  :o|

Der er ikke kun tale om reklamespam. 'Guiden' Undskyld mine begynder fejl og andre fejl indeholdt en undskyldning til et par navngivne brugere for fejl, begået i tråde - og en generel undskyldning for ikke at have forstået de (u)skrevne regler på Eksperten ...

OMG ...! =8-O
Avatar billede Hans Mester
07. juni 2012 - 11:38 #15
omg-fejlen består da i, at eksperten ikke fjerner linket til den ikke-eksisterende artikel. Jeg blev forleden narret til at trykke på noget, der ikke fandtes.
Avatar billede montago Praktikant
07. juni 2012 - 13:09 #16
jep - guiden findes stadig som link... men når man trykker på det er guiden slettet ...

WTF !

det er helt til grin.
Avatar billede jes-brinch Nybegynder
03. juli 2012 - 19:48 #17
Har fundet ud af det ved at bruge en .NET komponent.

Beklager den lange svartid.