Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
02. juni 2012 - 19:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Htaccess, RewriteCond, kald fra server

RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?mysite.dk [NC]
RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ - [NC,F,L]

hej jeg bruger denne for at undgå at folk linker direkte fra min side.

Men nu har jeg bland andet langt et flash katalog på siden, som skaber problemer

Warning: getimagesize(http://mysite.dk/upload/979.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/www/mysite.dk/pageflipper.php on line 10

Er der en der kan hjælpe mig med hvordan jeg "drejer" den i Htaccess

mvh
Avatar billede olebole Juniormester
02. juni 2012 - 19:25 #1
<ole>

Prøv:

getimagesize($_SERVER('DOCUMENT_ROOT').'/upload/979.jpg')

/mvh
</bole>
Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
02. juni 2012 - 22:04 #2
Tak olebole

det hjalp mig i den rigtige retning

Vil du være så venlig at ligge et svat!
Avatar billede olebole Juniormester
02. juni 2012 - 22:15 #3
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)

Bemærk, at mange funktioner - herunder getimagesize - skal kaldes lokalt på serveren. Her må du ikke kalde over HTTP-protokollen, men skal i stedet bruge den lokale sti. Det har ikke noget med mod_rewrite eller htaccess at gøre
Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
04. juni 2012 - 12:36 #4
Tak for hjælpen, og lærdommen :)
Avatar billede olebole Juniormester
04. juni 2012 - 14:43 #5
Selvtak  =)