Avatar billede stroom Nybegynder
26. maj 2012 - 22:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)

Jeg kan ikke få dette til at køre på samme ark. hvad er fejlen

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
    Dim shpTemp As Shape, lTop As Long, lTeft As Long, lWidth As Long, lHeight As Long
    If Target.Address = "$A$14" Then
        lTop = Range("b14").Top
        lleft = Range("b14").Left
        lWidth = 200
        lHeight = 155
        ActiveSheet.Pictures.Delete
        sti = ThisWorkbook.Path

        Select Case Target
            Case Is = 1, 0
              Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(sti & "\1.gif", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
            Case Is = 2, 0
                Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(sti & "\2.gif", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
            Case Else
              Exit Sub
        End Select
        Set shpTemp = Nothing
    End If
End Sub

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
    Dim shpTemp As Shape, lTop As Long, lTeft As Long, lWidth As Long, lHeight As Long
    If Target.Address = "$b$7" Then
        lTop = Range("E7").Top
        lleft = Range("E7").Left
        lWidth = 200
        lHeight = 155
        ActiveSheet.Pictures.Delete
        sti = ThisWorkbook.Path

        Select Case Target
            Case Is = 1
              Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(sti & "\H.gif", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
            Case Is = 2
                Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(sti & "\V.gif", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
            Case Else
              Exit Sub
        End Select
        Set shpTemp = Nothing
    End If
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
26. maj 2012 - 23:03 #1
deu kan ikke have 2 sub's af samme navn, koden skal samles i en.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
    Dim shpTemp As Shape, lTop As Long, lTeft As Long, lWidth As Long, lHeight As Long
    If Target.Address = "$A$14" Then
        lTop = Range("b14").Top
        lleft = Range("b14").Left
        lWidth = 200
        lHeight = 155
        ActiveSheet.Pictures.Delete
        sti = ThisWorkbook.Path

        Select Case Target
        Case Is = 1, 0
            Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(sti & "\1.gif", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
        Case Is = 2, 0
            Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(sti & "\2.gif", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
        Case Else
            Exit Sub
        End Select
        Set shpTemp = Nothing
    End If

    If Target.Address = "$b$7" Then
        lTop = Range("E7").Top
        lleft = Range("E7").Left
        lWidth = 200
        lHeight = 155
        ActiveSheet.Pictures.Delete
        sti = ThisWorkbook.Path

        Select Case Target
        Case Is = 1
            Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(sti & "\H.gif", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
        Case Is = 2
            Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(sti & "\V.gif", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
        Case Else
            Exit Sub
        End Select
        Set shpTemp = Nothing
    End If
End Sub
Avatar billede stroom Nybegynder
26. maj 2012 - 23:35 #2
ja det virker nu men jeg kan ikke få begge billeder op på samme ark på samme tid jeg har ændret range til som nedenstående.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
    Dim shpTemp As Shape, lTop As Long, lTeft As Long, lWidth As Long, lHeight As Long
    If Target.Address = "$A$14" Then
        lTop = Range("b14").Top
        lleft = Range("b27").Left
        lWidth = 200
        lHeight = 155
        ActiveSheet.Pictures.Delete
        sti = ThisWorkbook.Path

        Select Case Target
            Case Is = 1, 0
              Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(sti & "\1.gif", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
            Case Is = 2, 0
                Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(sti & "\2.gif", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
            Case Else
              Exit Sub
        End Select
        Set shpTemp = Nothing
    End If

    If Target.Address = "$B$7" Then
        lTop = Range("d7").Top
        lleft = Range("d7").Left
        lWidth = 200
        lHeight = 155
        ActiveSheet.Pictures.Delete
        sti = ThisWorkbook.Path

        Select Case Target
            Case Is = 1, 0
              Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(sti & "\1.gif", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
            Case Is = 2, 0
                Set shpTemp = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(sti & "\2.gif", True, False, lleft, lTop, lWidth, lHeight)
            Case Else
              Exit Sub
        End Select
        Set shpTemp = Nothing
    End If
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
27. maj 2012 - 00:37 #3
du kan jo ikke ændre både i  "$A$14" og  "$B$7", på samme tid, så derfor af 2 omgange.
Avatar billede stroom Nybegynder
28. maj 2012 - 09:56 #4
Ja det er rigtig men jeg vil gerne at begge billeder bliver synlige på siden samtidig bar forskellige stæder i arket.
Avatar billede stroom Nybegynder
28. maj 2012 - 10:57 #5
jeg har fundet ud af hvordan jeg får begge billeder på samme side jeg har slettet
ActiveSheet.Pictures.Delete
i den sidste