Avatar billede Mefistofeles Praktikant
23. maj 2012 - 15:35 Der er 1 løsning

telnet til irc

Hejsa har et meget specifikt spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med da det har drillet mig i mange dage.
Jeg skal have åbnet en telnet forbindelse til en irc server der hedder irc.utonet.org grunden er noget at gøre med en bot i c#.

hvis jeg prøver en server der hedder irc.freenode.net så virker det glimrende.

Her er hvad jeg gør:

command prompt.
telnet
open irc.freenode.net 6667
"venter"
nick zxcv
user zxcv 8*: Lars pet

Det virker

Gør jeg det til den server jeg skal bruge det til sådan her:

command prompt.
telnet
open irc.utonet.org 667
"venter"
nick zxcv
user zxcv 8*: Lars pet

Virker det ikke den hopper godt nok på serveren men det er som om man ikke bliver registreret eller noget.

Håber der sidder en irc expert der ude som tænker nej hvor er han dum han skal bare skrive noget andet når det er sådan en typer irc server. :)
Avatar billede Mefistofeles Praktikant
25. maj 2012 - 09:29 #1
løst