Avatar billede nemlig Professor
22. maj 2012 - 10:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

&timestamp oversættes til xtamp

Hejsa.
Jeg har en parameter, "timestamp", som jeg skal medsende i en URL.
Det gør jeg sådan her:

$url = 'http://www.cpsms.dk/sms/?message=blablabla';
$url.= '&timestamp=201205221500';
file_get_contents($url);

Men &timestamp oversættes til xtamp. Jeg har Googlet det, og kan forstå at &times i nogle tilfælde oversættes af PHP til x.
Løsningen kunne i stedet være at skrive:

&timestamp

Men det virker heller ikke.

Nogen forslag til, hvordan jeg får $timestamp sendt afsted korrekt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. maj 2012 - 11:08 #1
PHP laver ikke om på &-tegn i strenge, men det sker i HTML, fx. i en

  <a href="www....&timestamp">

I det tilfælde SKAL der stå

  <a href="www....&amp;timestamp">

Det kan klares fra PHP med et kalde functionen htmlentities på strenge, der skal indgå i HTML
Avatar billede nemlig Professor
22. maj 2012 - 11:34 #2
Tak for dit forslag Erik.

Jeg har omskrevet koden sådan her:

$url .= htmlentities('&timestamp=').'201205221500';

Hvis jeg skriver:
echo $url;
står det nu korrekt.

Men modtageren (SMS-gateway) tolker det ikke korrekt, da tidsstemplet helt ignoreres.

Har jeg misforstået dit løsningsforslag?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. maj 2012 - 12:01 #3
Ja.

Dit eksempel fra spørgsmålet er helt korrekt (file_get_contents bør erstattes, så du bruger curl-metoder, men så længe det virker, er det ok).

Hvis du tager det oprindelige eksempel, og vil udskrive $url på en webside i HTML, så skal du:

echo htmlentities($url);
Avatar billede nemlig Professor
22. maj 2012 - 12:21 #4
OK Erik - tusind tak for hjælpen.

Nu spiller det hele korrekt, og jeg lærte lidt nyt.