Avatar billede rookie44 Juniormester
17. maj 2012 - 10:00 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Flere linier i underformular

Jeg har følgende kode:

For x = 1 To Teller
  'Så skal der skrives i underformularen
  Me![Styklister_Matr_uf]![Aktnr] = rstStyklistMatr!Aktnr
  Me![Styklister_Matr_uf]![KomboStyklistevarenr] = rstStyklistMatr!Styklistvarenr

  rstStyklistMatr.MoveNext
Next x

Jeg vil gerne have styklistedata skrevet ind i underformularen, men den viser kun sidste styklistelinie. Underformularen er sat til Dataark visning
Underformularen er ikke linket til en tabel.

Hvordan får jeg den til at vise alle linierne?
Avatar billede terry Ekspert
17. maj 2012 - 10:19 #1
whats the point in not linking a sub form to a table, as soon as you navigate away from the main form the data is gone.
Avatar billede terry Ekspert
17. maj 2012 - 10:20 #2
where is the data stored which you are trying to load into the sub form?
Avatar billede rookie44 Juniormester
17. maj 2012 - 10:42 #3
De  ligger i tabellen T_Matrstyklist, som er læst ind i rstStyklistMatr som recordsource.
Jeg har en version med linked tabeller, men jeg har fået fortalt, at så er der åbent til databasen hele tiden. Data ligger på en server.
Jeg vil derfor gerne at en bruger henter data ind arbejder med dem og så gemmer.
Avatar billede terry Ekspert
17. maj 2012 - 11:27 #4
"at så er der åbent til databasen hele tiden. Data ligger på en server."

Not sure I understand what problems this should give if you used a bound form.

I dont see what can be done better on unbound forms rather than bound forms. Can you give some examples?
Avatar billede rookie44 Juniormester
17. maj 2012 - 11:31 #5
Jeg ved det ikke selv. Efter det jeg fik fortalt giver bound form mere netværk trafik end ikke bound forms.
Men det er ikke noget jeg ved.
Avatar billede terry Ekspert
17. maj 2012 - 11:47 #6
"bound form mere netværk trfik"

Well to be honest I cant answer that myself but if the data is on a server then no matter which method you use the data has to go over the network.

found this link you might find interesting., Note the bit about bound forms performance

http://www.baldyweb.com/BoundUnbound.htm
Avatar billede terry Ekspert
17. maj 2012 - 11:48 #7
"If the bound and unbound form do the same thing, they are going to have roughly the same performance - this factor alone is probably not a decision-maker."
Avatar billede terry Ekspert
17. maj 2012 - 11:52 #8
If your worried about performance then concider using MS SQL server express and then use pass-through queries which only give you the data you ask for.
Avatar billede rookie44 Juniormester
17. maj 2012 - 12:00 #9
Jeg har læst artiklen.
Men jeg vil stadig gerne vide, hvordan jeg kan få alle styklistelinierne at se i min underformular (unbound).
Avatar billede rookie44 Juniormester
17. maj 2012 - 12:02 #10
Jeg vil gerne holde mig til Access alene for nuværende.
Avatar billede terry Ekspert
17. maj 2012 - 12:10 #11
Is the dB split into a backend and front end?
Avatar billede terry Ekspert
17. maj 2012 - 12:17 #12
if you have a back end and fromnt end I was going to suggest that you just have a local table which is bound to the form and then you just nee to insert the records into the tablke requrey form and records will be visble. You need to delete when finished though

but heres and exampe which uses the form own recordset

http://bytes.com/topic/access/answers/740043-populate-unbound-form-recordset
Avatar billede rookie44 Juniormester
17. maj 2012 - 15:42 #13
Jeg har læst artiklen, og vil prøve om det er det.
Den sidste del af artiklen synes jeg ligner det jeg gør.
Vender tilbage senere.
Avatar billede rookie44 Juniormester
19. maj 2012 - 09:00 #14
Det virker ikke med Form open, fordi hovedformularen er tom ved åbning.
Jeg skal have underformularen fyldt op efter opdatering af hovedformularens overordnede felt (varenummer).
Hvordan gør man det?
Avatar billede terry Ekspert
19. maj 2012 - 09:35 #15
You could try using the OnExit event for the Varenummer field. Whne the event is triggered checjk if there is a value entered and if so fill out the sub form. If not then empty sub form
Avatar billede rookie44 Juniormester
19. maj 2012 - 11:26 #16
Jeg har lavet en After_update event når jeg vælger Varenummer.

Hvordan kalder jeg udfyld af subform fra mainform.
Avatar billede terry Ekspert
19. maj 2012 - 14:54 #17
how are you executing the code now?
Avatar billede rookie44 Juniormester
19. maj 2012 - 19:11 #18
Her er koden

Set rstStyklistMatr = mydb.OpenRecordset("Select * from [T_Matrstyklist] Where [Hovedvarenr]= '" & Me!Varenummer & "'")
MsgBox ("Hovedvarenr er " & rstStyklistMatr!Hovedvarenr)
Me![Styklister_Matr_uf]![Hovedvarenr] = rstStyklistMatr!Hovedvarenr

Forms!Styklister!Styklister_Matr_uf!Aktnr.ControlSource = rstStyklistMatr!Aktnr

MsgBox giver det rigtige svar.
Men Det jeg får på subform er 1 linie i feltet Aktnr, der står #navn#
Avatar billede terry Ekspert
19. maj 2012 - 22:59 #19
is it possible for you to send me a copy of the dB?
ekspertenATsanthell.dk
AT =@
Avatar billede rookie44 Juniormester
20. maj 2012 - 10:37 #20
its a large program.
But I will try to make a eksampel to you.
Avatar billede terry Ekspert
20. maj 2012 - 14:40 #21
compact repair dB and then zip
Avatar billede rookie44 Juniormester
23. maj 2012 - 09:41 #22
Terry,
Det kan jeg se der virker.
Jeg har et problem med et felt som er en komboboks.

Me.KomboStyklistevarenr.Column(0).ControlSource = "Styklistvarenr"
Den giver mig en fejl "Object required"
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2012 - 19:24 #23
Me.KomboStyklistevarenr.ControlSource = "Styklistvarenr"
Avatar billede rookie44 Juniormester
23. maj 2012 - 20:24 #24
Tusind tak for hjælpen. Jeg vender nok tilbage, når jeg skal prøve at gemme det hele igen, f.eks. hvis der er tilføjet flere linier.
Du får point.
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2012 - 20:51 #25
mange tak