Avatar billede voldby Nybegynder
14. maj 2012 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bedste PDF version til tryk

Jeg er blevet foreslået at når jeg laver PDF (fra Indesign) som skal bruges til tryk, skal Acrobat 4 (PDF 1.3) vælges, for at sikre at alle elementer fra Indesign kommer med i PDF.

Er det korrekt?

Havde for et stykke tid siden, et problem med at et logo (ai, negativt på sort baggrund) der ikke kom med i avisen, eller når jeg skrev det ud på min printer. Der var i øvrigt andre elementer med på siden, som blev printet fint ud. Bla. et andet logo i ai format. Kan ikke huske hvilket Acrobat format jeg anvendte. Men spørgsmålet er stadig det samme :-) - sikrer Acrobat 4 at alt det man ser også kommer med?
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. maj 2012 - 14:29 #1
Det er svært at sige noget generelt, så det bedste er altid at kontakte trykkeriet du skal bruge. Det har noget at gøre med hvilken software de har.

De ældre PDF versioner kan ikke indeholde gennemsigtighed, så derfor bliver det hele klappet sammen når du gemmer til de versioner. Det foretrækker mange trykkerier. På den måde kan man se hvad der sker med PDF'en inden man sender den til trykkeriet.

Men som sagt ... kontakt trykkeriet og spørg dem. Du bør også bede om at se et preview efter PDF filen har været igennem deres system.
Avatar billede voldby Nybegynder
14. maj 2012 - 14:41 #2
Tak tino for det hurtige, forståelige og fyldestgørende svar. Det giver mening. Smid et indlæg som svar, og jeg kvittere med point :)
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. maj 2012 - 18:17 #3
Her er et svar :-) Men du kan jo lige vente et par dage og se om der er andre svar.
Avatar billede voldby Nybegynder
28. juni 2012 - 11:29 #4
Hej tino_bh... det var en kommentar du lavede, og ikke et svar :-) Smid et svar og du får point retur :-)
Avatar billede Himbear Nybegynder
28. juni 2012 - 11:32 #5
Hov, prøver igen.