Avatar billede blue_sea Nybegynder
08. maj 2012 - 22:50 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Ændring af tekst på "knap"

Jeg kan ikke ændre teksten "reply" til 'svar'. Hvis jeg gør det bliver den bare større og flytetr sig lidt. Og selv står der stadig 'reply', selv om jeg har skifte den ud med 'svar'.

Jeg har ikke forstand på PHP. Men har meget brug for at få dette løst. Håber nogen vil hjælpe.

Hvis der er noget galt med spørgsmålet så det ikke kan besvares, så meddel det venligst. Så jeg ikke uden at vide det bruger tid på at vente.

<div class="comment-author vcard">

        <?php echo get_avatar( get_comment_author_email(get_comment_ID()), $size = '35' ); ?>

        <span class="reply">

        <?php comment_reply_link(array_merge( $args, array('depth' => $depth, 'max_depth' => $args['max_depth']))) ?>

        </span>

      </div>
Avatar billede kjeldsted Novice
08. maj 2012 - 22:56 #1
For at have en chance for at svare, kræver det vist at vi kender indholdet af funktionen comment_reply_link();
Indholdet af $args i comment_reply_link kunne også være ganske interessant.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
08. maj 2012 - 23:01 #2
Ok. Tænkte nok det ikke var nok. var der jo en mulighed for når jeg ikke ikke selv kan det.

Det er vel ikke muligt, når jeg ikke kan php, at fortælle mig mere præcist hvad det er jeg skal kopiere her ind?
Avatar billede vagnk Juniormester
09. maj 2012 - 08:37 #3
Jeg har lige svaret på et lignende spørgsmål. Har du kigget på din .po fil? Den skal hedde da_DK.po og ligger svjh under wp-content. Desuden ligger der en .mo fil som er den binære. Der er osse hjælp i WP til oversættelse, samt udmærket hjælp i den danske afdeling.
Avatar billede kjeldsted Novice
09. maj 2012 - 15:38 #4
Hvis du har et system med sprog kompabilitet via PO filer er det formodentlig hér svaret ligger, som vagnk skriver. Ellers er vi nødt til at kende strukturen af funktionen comment_reply_link() for at kunne svare på spørgsmålet.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
09. maj 2012 - 17:14 #5
Jeg kan ikke finde den po fil. Heller ikke med søgefunktionen. den finder er nogle po filer der relatere til plugins. Og dem er det jo ikke.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
10. maj 2012 - 01:45 #6
Er der nogen som jeg eventuelt må sende hele koden til? Jeg kan kopiere den ind i en editor og gemme som html fil. Så den er nem at overskue ...

Giver gerne ekstra point oveni de allerede udlovede!!

M.v.h.

.
PS. Jeg mangler kun denne lille oversættelse + en mere, for at være færdig. Så er så ærgerligt at skulle give op nu.
Avatar billede vagnk Juniormester
10. maj 2012 - 10:21 #7
Kære blue_sea

DER FINDES MINDST EN PO-FIL. Måske hedder den en-UK.po. Systemet kan slet ikke køre uden.

At modificere i WP er ingen lille sag, og i hvert fald modigt gjort hvis man ikke har kendskab til php. Det er muligt at WPs mappestruktur har ændret sig, siden jeg havde med det at gøre, men jeg 100% på at der ligger en mappe der hedder "language" eller "languages". det er der du skal finde po-filerne. Når du søger skal du søge med "*.po". En anden ting er at du osse skal have et program som kan danne den binære fil udfra po-filen. Alt sammen ikke sådan lige at gå til, men betydeligt nemmere end at skulle rode i selve koden, når det er en oversættelse du vil lave.

Der kan forekomme steder, hvor man skal rette i koden. Dit eksempel med "reply" er måske sådan et. Men hvis man skal lave rettelser i koden så det er korrekt, skal man lave en såkaldt modification, som skal leve op til nogle regler. Så det er heller ikke uden problemer.

Jeg vil gentage mit forslag om at du checker udviklingssiderne hos WP og kigger lidt på http://da.wordpress.org/

Og så slår det mig lige: Hvis det er selve kernen af WP du vil oversætte, er du helt ved siden af. Der er fantastiske oversættelser til mange sprog herunder osse dansk. Check ovenstående link.
Avatar billede vagnk Juniormester
10. maj 2012 - 10:33 #8
Til andre i tråden der måske undrer sig over at jeg fremturer med at henvise til WP, skyldes det at blue_sea havde et andet spørgsmål på http://www.eksperten.dk/spm/962589
Avatar billede blue_sea Nybegynder
10. maj 2012 - 13:54 #9
Flot indlæg. Men det er ikke selve WordPress, men Themet.

Jeg har før oversat de samme steder i flere WordPress themes. Uden problemer. Her fungere det - af en eller anden grund - bare ikke.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
10. maj 2012 - 13:58 #10
Du gør det mere indviklet end et er. Hvis jeg intet vidste om WordPress ville din tekst have slået mig helt ud. Du får det til at lyde som en videnskab.

I øvrigt er jeg ikke ved at oversætte [i ]det hele [/i] . Der er stadig kun tale om tre ord !
Avatar billede kjeldsted Novice
10. maj 2012 - 16:21 #11
Prøv at ret
<?php comment_reply_link(array_merge( $args, array('depth' => $depth, 'max_depth' => $args['max_depth']))) ?>
til
<?php /* comment_reply_link(array_merge( $args, array('depth' => $depth, 'max_depth' => $args['max_depth']))) */ die($args); ?> og fortæl hvad du får af svar.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
10. maj 2012 - 20:00 #12
Det gik helt galt. Teksten reply ændrede sig til array, selve knappen forsvandt, det samme gjorde både log øverst til højre på siden og det nederst stykke af siden.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
10. maj 2012 - 20:04 #13
Tekstboks og en kommentar forsvandt også.

Jeg har naturligvis forståelse for hvis ikke er muligt at hjælpe når du ikke har mere at kigge på. Det var forsøget værd.

Jeg har fået det sat tilbage igen (kopierede og gemte koden inden jeg ændrede).
Avatar billede kjeldsted Novice
12. maj 2012 - 23:45 #14
Sorry. Jeg skrev heller ikke helt korret. (Og det var faktisk meningen at det gik helt galt :) )

<?php /* comment_reply_link(array_merge( $args, array('depth' => $depth, 'max_depth' => $args['max_depth']))) */ die(print_r($args)); ?>

Og fortæl hvad den skriver dér hvor den før blot skrev array.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
13. maj 2012 - 19:26 #15
Avatar billede kjeldsted Novice
13. maj 2012 - 19:33 #16
Hm, næ. Det var da vist ikke meget man kunne bruge det til.
Hm... Ja, hvis ikke der var mere i dét, og hvis ikke sprogfilerne er gemt som .PO filer ved jeg ikke rigtig hvad det kan være.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
13. maj 2012 - 20:15 #17
Nej. Men du har da forsøgt. Det er jeg skam - uanset hvad - taknemlig for. Men det løser det rigtig nok ikke.
Ved efterhånden ikke helt hvad jeg skal stille op.

Uanset hvad i siger, så er der altså ingen da_DK.po under wp-content! Der er alle mulige andre. En russisk for eksempel. :|
Avatar billede blue_sea Nybegynder
13. maj 2012 - 20:21 #18
Jeg er tale om denn engelske version af WordPress. Og et engelsk theme.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
13. maj 2012 - 20:22 #19
(Jeg = Der)
Avatar billede vagnk Juniormester
14. maj 2012 - 09:26 #20
Jamen kære blue_sea, så er vi kommet meget langt. Vi ved nu at det drejer sig om et theme.

Er det så muligt at få dig til at oplyse hvilken version af WP du kører, hvilket theme du arbejder med og specielt i hvilken fil du har problemet? Er det pågældende theme et der er anerkendt af WP?
Avatar billede blue_sea Nybegynder
15. maj 2012 - 04:44 #21
Er det pågældende theme et der er anerkendt af WP?

Ja.

Det er nyeste version af WordPress. Version 3.3.2

Det er Theme Functions: functions.php

Siden jeg har købt det (ThemeForest): http://themeforest.net/item/sancho-wp-theme/153860?WT.ac=category_thumb&WT.seg_1=category_thumb&WT.z_author=Kohette

Direktte link til preview at themet hvor det køre: http://kohette.com/wpthemes/sancho/
Avatar billede blue_sea Nybegynder
15. maj 2012 - 04:49 #22
Live Preview - 'FEATURES' (i menuen) -> SHORTCODES. Nederst på siden er der en masse indlæg. Der kan du se knappen (hvis det da gir' mening lige at kigge på dén side).
Avatar billede vagnk Juniormester
15. maj 2012 - 12:58 #23
Desværre blue_sea. Jeg var parat til at hente et theme og kigge på det, men jeg er ikke indstillet på at betale for det.

Som jeg ser det har du nu tre muligheder:
1. Henvend dig "themeforest.net" og bed dem om at ændre teksten eller give dig nøje anvisninger.
2. Find en kvik kanin i din vennekreds der kan ordne det for en plovmand.
3. Læs efterfølgende.

Vi er alle i denne tråd er kommet på vildspor fordi vi ikke har nærlæst det du skriver. Du har følgende kode:
<div class="comment-author vcard">
  <?php echo get_avatar( get_comment_author_email(get_comment_ID()), $size = '35' ); ?>
  <span class="reply">
  <?php comment_reply_link(array_merge( $args, array('depth' => $depth, 'max_depth' => $args['max_depth']))) ?>
  </span>
</div>

Det du forsøger at ændre, gætter jeg på er linien:
<span class="reply">
og det er helt forkert. Ordet "reply" i linien henviser til en class i en CSS-fil. Den pågældende class har noget med udseende og formatering at gøre. Det bliver for vidt at sige mere her.

Men prøv en søgning i dine filer efter reply omkranset af enkelte eller dobbelte citationstegn (quotes). Hvis du finder en tekst der ligner "reply" eller 'reply' er det måske der du skal gøre noget. Hvis du finder et sted med $args = array(...), er du muligvis osse på sporet.

Hvis du finder noget er du velkommen til at vise nogle kodelinjer her i tråden.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
15. maj 2012 - 14:37 #24
Desværre blue_sea. Jeg var parat til at hente et theme og kigge på det, men jeg er ikke indstillet på at betale for det.

Ok, Vidste jeg ikke. Det forstår jeg selvfølgelig.

Jeg kan ikke finde ud af hvor support til themet befinder sig. Det er ret uoverskueligt. (I øvrigt er det helelr ikke sikekrt jeg får noget svar. Mange af dem skraber penge ind efter de er holdt op med at interessere sig for dem der køber det.)

Jeg kender desværre ingen der kan den slags.

Resten: Ok ...!
Avatar billede vagnk Juniormester
15. maj 2012 - 15:17 #25
I en normal WP installation er mappestrukturen således:
WordPress ## eller hvad du nu har kaldt din installation
  wp-admin
    ## en mase vi ikke har behov for her
  wp-content
    Languages
    Plugins
    Themes
      twentyten ## det normale start theme
      ## Her skal du finde sancho eller themeforest
  wp-includes
    ## en mase vi ikke har behov for her

Prøv at lede efter denne anvisning.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
15. maj 2012 - 15:15 #26
Men prøv en søgning i dine filer efter reply omkranset af enkelte eller dobbelte citationstegn (quotes). Hvis du finder en tekst der ligner "reply" eller 'reply' er det måske der du skal gøre noget.

Det er det jeg plejer at gøre. Og jeg har faktisk også hele tiden været usikker/undret mig, netop fordi det stod i den kode... Når jeg alligevel troede det var der, var det fordi teksten 'REPLY' på knappen ændre sig, når jeg ændre den i filen. Men rigtig nok ikke på den ønskede måde.

Og så kan jeg selvfølgelig godt få øje på det er noget rod at rode med den her slags, når man ikke har forstand på det. Jeg har bare ikke rigtig noget valg.

Jeg har allerede en gang været alle de filer igennem jeg mener det kan være. Men så må jeg jo bare til det igen.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
15. maj 2012 - 15:16 #27
Men prøv en søgning i dine filer efter reply omkranset af enkelte eller dobbelte citationstegn (quotes). Hvis du finder en tekst der ligner "reply" eller 'reply' er det måske der du skal gøre noget.

Det er det jeg plejer at gøre. Og jeg har faktisk også hele tiden været usikker/undret mig, netop fordi det stod på en anden måde... Når jeg alligevel troede det var der, var det fordi teksten 'REPLY' på knappen ændrede sig når jeg ændrede den i filen. Men rigtig nok ikke på den ønskede måde.

Og så kan jeg selvfølgelig godt få øje på det er noget rod at rode med den her slags, når man ikke har forstand på det. Jeg har bare ikke rigtig noget valg.

Jeg har allerede en gang været alle de filer igennem jeg mener det kan være. Men så må jeg jo bare til det igen.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
15. maj 2012 - 15:43 #28
Jeg kender godt mappestrukturen. Begynder altid med (i dette tilfælde) wp-content -> themes - sancho. Det er rigtig nok (og logisk nok) i themets filer jeg finder det meste. Hvilket er et held, da det er den med færrest filer.
Jeg har efterhånden, hvad det meste angår, lært at huske hvad der er hvor.

Problemet er wp-admin og wp-includes. For hvis det jeg leder efter ikke er i wp-content, er det i en af dem. Og der er ulideligt mange filer (også selv om man undtager dem det ikke giver mening at kigge i, som f.eks. wp-admin) og jeg aner ikke hvad mange af dem indeholder.

Jeg ved ikke om jeg kan finde den fil. Jeg har allerede været sancho igennem to gange, så finder næppe noget tredje gang. Men hvis ikke jeg kan finde den, må jeg jo leve med 'reply'...
Avatar billede blue_sea Nybegynder
15. maj 2012 - 15:44 #29
Jeg har efterhånden, hvad det meste angår, lært at huske hvad der er hvor.

Altså i hvilke filer jeg oversætter hvad.
Avatar billede vagnk Juniormester
15. maj 2012 - 16:51 #30
Tryk på mit navn og send en mail til den adresse der er i min profil.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
18. maj 2012 - 13:36 #31
Jeg har gjort som du skriver.
Avatar billede vagnk Juniormester
18. maj 2012 - 17:45 #32
Jeg har osse sendt et svar. Men jeg ser nu at afsenderadresse fra Eksperten er en noreply, og du sendte ikke din egen mailadresse og du har ikke opgivet mailadresse i din profil.

Send lige igen og medsend din mailadresse.
Vagn
Avatar billede blue_sea Nybegynder
19. maj 2012 - 18:39 #33
Ok. Har jeg gjort.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
24. maj 2012 - 03:28 #34
Problemet er løst ved hjælp af themets support!

Da jeg kan forstå ovenstående kodestumper ikke giver meget mening alene, går jeg ud fra løsningen ikke vil sige nogen noget. Så den undlader jeg at poste.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
24. maj 2012 - 22:31 #35
Er blevet opfordret til alligevel at lægge løsningen på. Så den er her.

Åben temaets functions.php fil.

    Erstat denne linje:

        <?php comment_reply_link(array_merge( $args, array('depth' => $depth, 'max_depth' => $args['max_depth']))) ?>

    - med denne:

        <?php comment_reply_link(array_merge( $args, array('reply_text' => "YOUR TEXT REPLY IN DANISH", 'depth' => $depth, 'max_depth' => $args['max_depth']))) ?>