Avatar billede tobrukDk Novice
26. april 2012 - 19:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

problemer med at ligge sig i database & password skal passe med det andet.

hej

Det er sådan at jeg har fået hjælp til at ligge sådan at den finder ud af om email er i databasen,

det store problem det er at når man ind taster password og password gentag så siger den ikke at de passer sammen.. hmm

jeg har prøve at gøre sådan her

if($_POST["password"] != $_POST["gentag"])
                    {
                        echo "<div id=\"box\"><ul><li>Din password passer ikke sammen.</li></ul></div>";
                    }

men den kommer overhovedet ikke sammen, hmm

så er det sådan at jeg har problemer med at få noget ind i databasen, jeg kan bare ikke rigtigt finde ud af hvorfor det ikke helt virker. hmm database & table passer til det jeg har skrevet

Jeg har gøre sådan her

her start det hele! ;

// Problem del er her fra og ned af !!

og her slutter det hele!;

//problem del slutter lige her!!

Hele min kode ser sådan her ud ;

<?php
                if(!empty($_POST))
                {
                    if($stmt = $mysqli->prepare('SELECT NULL FROM brugere WHERE email = ?' ))
                    {
                        $stmt->bind_param("s", $findemail);
                        $findemail = $_POST["email"];
                        $stmt->execute();
                        $stmt->store_result();
                        $count = $stmt->num_rows;
                        $stmt->close();

                        if ($count > 0)
                        {
                              echo "<div id=\"box\"><ul><li>Email er optaget, Pr&#248;ve igen</li></ul></div>";
                        }

                    // Problem del er her fra og ned af !!
                    if($_POST["password"] != $_POST["gentag"])
                    {
                        echo "<div id=\"box\"><ul><li>Din password passer ikke sammen.</li></ul></div>";
                    }
                else
                {
                    //sende email til brugere
                    $code = rand(111111111, 999999999);
                    //sendere info til brugere.
                    $to = $email;
                    $subject = "Activate din brugere - ....dk";
                    $headers = "From: support@....dk";
                    //indhold til email
                    $body = "Hej, \n \n Du er opret og du skal her med nu activate din konto. \n \n klik p&#65533; det her link eller kopie det oppe i din URL bar i din browser \n \n http://.....dk/activate.php?code=$code \n \n Takker for det Hilsen Djinfo.dk \n \n Du kan ikke svar p&#65533; den her email";

                    if(empty($errors))
                    {
                        if ($stmt = $mysqli->prepare('INSERT INTO `brugere` (`email`, `password`) VALUES (?, ?)')) {
                                /* Bind parametre */
                                $stmt->bind_param('dd', $email, $password);

                                /* Sæt værdier på parametrene */
                                $email = $_POST["email"];
                                $password = $_POST["password"];

                                $stmt->execute();
                                $stmt->close();
                            }
                            if($stmt)
                            {
                                echo "<div id=\"box\"><ul><li>Godkendt brugere</li></ul></div>";
                            }
                            else
                            {
                                echo "Fejl!";
                            }
                        //problem del slutter lige her!!
                }
        ?>

i er meget mere endnu velkommen til at ret i kode, dog har jeg holdt link & email hemmelig sådan at det ikke kommer på google,

har i noget i gerne vil vide så er jeg klare så hurtigt som muligt! :D

Håber du kan hjælp mig frem til det rigtigt!! :D
Avatar billede moddi100 Seniormester
26. april 2012 - 19:34 #1
Er du sikker på at du har de rigtige variabelnavne angivet i $_POST? Prøv at udskrive $_POST med koden:
echo "<pre>";
print_r($_POST);
echo "</pre>";

Derudover har du også en fejl i håndteringen af input til din sql-forespørgsel:
$stmt->bind_param('dd', $email, $password);

Problemet er at du angiver parametrene til at være af typen d (double) altså kort sagt et tal. Det tvivler jeg dog stærkt på at både din email og password er. Brug i stedet 's' for string, som du også fint gør i første forespørgsel
Avatar billede tobrukDk Novice
26. april 2012 - 20:05 #2
ja okay,
den kommer frem med fejl nu som er her;

Parse error: syntax error, unexpected T_ELSE in /home/jesperbo/public_html/djinfo.dk/include/opret_del/opret.php on line 23

    echo "<pre>";
                        print_r($_POST);
                    echo "</pre>";
                else
                {
som ligge på "else" fejl :)
Avatar billede tobrukDk Novice
26. april 2012 - 21:25 #3
Lige et svar, jeg har klart fejl.

jeg havde glemt at lukke en kode før jeg skrive det der :D
Avatar billede tobrukDk Novice
26. april 2012 - 22:07 #4
Så skal jeg lige ved hvorfor det sidste ikke vil gøre som jeg vil altså ligge sha1 på password og ligge den der $code ind i database med nr og hvorfor gider email ikke sende afstede på nogle måde ??..

else
                        {
                            //sende email til brugere
                            $code = rand(111111111, 999999999);
                            //sendere info til brugere.
                            $to = $email;
                            $subject = "Activate din brugere - ,,,.dk";
                            $headers = "From: support@,,,,.dk";
                            //indhold til email
                            $body = "Hej, \n \n Du er opret og du skal her med nu activate din konto. \n \n klik p&#65533; det her link eller kopie det oppe i din URL bar i din browser \n \n http://,,,.dk/activate.php?code=$code \n \n Takker for det Hilsen ,,,.dk \n \n Du kan ikke svar p&#65533; den her email";

                            $password1 = $_POST["password"] == $_POST["gentag"];
                            $password = sha1($password1);

                            if(empty($errors))
                            {
                                if ($stmt = $mysqli->prepare('INSERT INTO `brugere` (`email`, `password`) VALUES (?, ?)')) {
                                        /* Bind parametre */
                                        $stmt->bind_param('ss', $email, $password);

                                        /* Sæt værdier på parametrene */
                                        $email = $_POST['email'];
                                        $password = $_POST['password'];
                                        $code;

                                        $stmt->execute();
                                        $stmt->close();
                                    }
                                    if($stmt)
                                    {
                                        echo "<div id=\"box\"><ul><li>Godkendt brugere</li></ul></div>";
                                    }
                                    else
                                    {
                                        echo "Fejl!";
                                    }
Avatar billede tobrukDk Novice
29. april 2012 - 13:43 #5
#1 du må skrive til mig hvis du vil have din point, jeg gider ikke blive ved med at have den åben så skrive lige til mig PM hvis det er :)
Avatar billede moddi100 Seniormester
29. april 2012 - 15:12 #6
Du fandt jo ud af at løse det meste selv, så du beholder bare point.
Avatar billede tobrukDk Novice
29. april 2012 - 20:58 #7
Okay tak ;) og tak for du hjælp mig da :D