Avatar billede danriis Nybegynder
07. august 2001 - 21:28 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Tabel ændre højde

Hejsa...

Jeg søger et javascript som kan udfører dette.

Jeg har en tabel med højden 100%, med to celler så skal man have mulighed for at ændre på højden - altså fx 60 - 40 eller 50 - 50 (Standard).

(Tablen må selvfølgelig ikke overskride de 100% i height!)

Min koder ser altså sådan her ud, ligenu:

<table width=\"100%\" height=\"100%\">
<tr><td height=\"50%\">Celle 1</td></tr>
<tr><td height=\"50%\" style=\"border-top:#000000 2px solid\">Celle 2</td></tr>
</table>

Jeg havde tænkt mig at det skulle være en streg eller en border fra tabelen som man skulle kun ændre størrelsen med - altså ligesom der er nu!!

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig !!
Avatar billede -wizard- Nybegynder
07. august 2001 - 21:40 #1
kan et asp script bruges?
Avatar billede danriis Nybegynder
07. august 2001 - 21:42 #2
Måske?
Avatar billede sukos Juniormester
07. august 2001 - 21:42 #3
Det er nok nemmest med et serverside-script, som f.ex. php
Avatar billede danriis Nybegynder
07. august 2001 - 21:42 #4
Sukos> Bruger ASP, men ok - hvad havde du tænkt dig?
Avatar billede sukos Juniormester
07. august 2001 - 21:51 #5
Hvis folk klikker på et link, skal de have mulighed for at ændre tabellen?
For at der kan vælges individuelt skal der jo nok bruges en form \"input text\", hvor den ønskede højde kan skrives, og derefter loades.
Og for at bruge det, kan man jo lave en funktion som loader de opl. som indtastes
Avatar billede danriis Nybegynder
07. august 2001 - 21:53 #6
Nej det var ik sådan jeg havde tænkt mig det!
Man skal kunne \"trække\" i en streg/sådan noget så den selv ordene det...
Avatar billede sukos Juniormester
07. august 2001 - 21:54 #7
ahhh
Avatar billede danriis Nybegynder
07. august 2001 - 21:58 #8
På samme måde som i Outlook.
Avatar billede sukos Juniormester
07. august 2001 - 22:09 #9
Øhm, du kunne jo lave et frameset som man kan ændre på med musen! Går ud fra at det er muligt at ændre border udseendet med css. (For nyere ie-versioner, men VED det ikke)
Avatar billede danriis Nybegynder
07. august 2001 - 22:11 #10
Har godt tænkt på det men jeg ville hellere lave det på den anden måde !!
Avatar billede sukos Juniormester
07. august 2001 - 22:14 #11
Frameset giver dig ellers en allround mulighed for det du ønsker!!!!!!!!
Avatar billede sukos Juniormester
07. august 2001 - 22:15 #12
allround == crossbrowser
Avatar billede danriis Nybegynder
07. august 2001 - 22:16 #13
Ja, men jeg gider ikke at bruge frameset i denne situation.

Da jeg har set på en anden side (som jeg selvfølgelig ikke kan huske) at det er muligt med javascript.
Avatar billede sukos Juniormester
07. august 2001 - 22:18 #14
Kikker lige lidt rundt............
Avatar billede danriis Nybegynder
07. august 2001 - 22:20 #15
Jo tak!
Avatar billede sukos Juniormester
07. august 2001 - 22:27 #16
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. august 2001 - 22:28 #17
Du kunne jo lave de 2 celler som en Iframe med et frameset i. så er det kun indholdet af de to celler der ligger i rammer.

Det kan godt nok simuleres med javascript (et lag der er rammekanten kan trækkes op og ned). men hvis der er indhold i cellerne skal det også hele tide korrigeres, og så er det alt ial langt nemmere med de der rammer.

mvh JakobA
Avatar billede danriis Nybegynder
09. august 2001 - 21:11 #18
Tak for alle svarene... Men det var ik helt det som jeg havde håbet på.