Avatar billede meyer Nybegynder
24. april 2012 - 07:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

jQuery quicksand multiselect - konverter fra <select> til checkbox hjælp

Jeg har fundet dette multiselectscript hvor man kan vælge flere ting at vise - problemet er at det kører med selectbox og jeg skal bruge det med checkboxe og er jo som bekendt ikke noget ørn til javascript - håber i kan hjælpe mig her. Jeg skal faktisk bruge det med 2 hovedkategorier: Hovedkat1, Hovedkat2 - og under disse kan der være 5 underkategorier.

Smider lige hele siden her:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd" >
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="nl" lang="nl" >
    <head>
        <title>Quicksand with multiple criteria</title>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=utf-8" />
        <!--load jqeury lib-->
        <script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.7.1/jquery.min.js"></script>
        <!--quicksand en easing laden, alleen nodig voor projectenpagina-->
        <script type="text/javascript" src="js/jquery.quicksand.js"></script>
    <script type="text/javascript" src="js/jquery.easing.1.3.js"></script>
        <script type="text/javascript">
            // DOMContentLoaded
            $(function() {
                // bind dropdowns in the form
                var $filterAlpha = $('#filter select[name="alpha"]');
                var $filterBeta = $('#filter select[name="beta"]');
                var $filterGamma = $('#filter select[name="gamma"]');

                // get the first collection
                var $applications = $('#applications');

                // clone applications to get a second collection
                var $data = $applications.clone();

                // attempt to call Quicksand on every form change
                $('select').change(
                    function() {
                        $(this).addClass('animate');
                        if ($($filterAlpha).val() == '0'){
                            if ($($filterBeta).val() == '0'){
                                if ($($filterGamma).val() == '0'){
                                    //0-0-0
                                    var $filteredData = $data.find('div');
                                } else {
                                    //0-0-1
                                    var $filteredData = $data.find('div[data-gamma=' + $($filterGamma).val() + ']' );
                                }
                            } else {
                                if ($($filterGamma).val() == '0'){
                                    //0-1-0
                                    var $filteredData = $data.find('div[data-beta=' + $($filterBeta).val() + ']' );
                                } else {
                                    //0-1-1
                                    var $filteredData = $data.find('div[data-beta=' + $($filterBeta).val() + ']' + 'div[data-gamma=' + $($filterGamma).val() + ']');
                                }
                        } else {
                            if ($($filterBeta).val() == '0'){
                                if ($($filterGamma).val() == '0'){
                                    //1-0-0
                                    var $filteredData = $data.find('div[data-alpha=' + $($filterAlpha).val() + ']' );
                                } else {
                                    //1-0-1
                                    var $filteredData = $data.find('div[data-alpha=' + $($filterAlpha).val() + ']' + 'div[data-gamma=' + $($filterGamma).val() + ']');
                                }
                            } else {
                                if ($($filterGamma).val() == '0'){
                                    //1-1-0
                                    var $filteredData = $data.find('div[data-alpha=' + $($filterAlpha).val() + ']' + 'div[data-beta=' + $($filterBeta).val() + ']');
                                } else {
                                    //1-1-1
                                    var $filteredData = $data.find('div[data-alpha=' + $($filterAlpha).val() + ']' + 'div[data-beta=' + $($filterBeta).val() + ']' + 'div[data-gamma=' + $($filterGamma).val() + ']');
                                }

                        // finally, call quicksand
                        $applications.quicksand($filteredData, {
                            duration: 1000,
                            easing: 'easeInOutQuad',
                            adjustHeight:      'auto'
                    });
        </script>
        <style type="text/css">
            div.animate {float:left; padding:30px; display:block; border:1px dotted; margin:15px; text-align:left;}
        </style>
    </head>
    <body>
        <form id="filter">
                <select name="alpha">
                <option value="0">All items</option>
                <option value="1">Pepper</option>
                <option value="2">Apple</option>
            </select>
            <select name="beta">
                <option value="0">All colours</option>
                <option value="1">Red</option>
                <option value="2">Green</option>
            </select>
            <select name="gamma">
                <option value="0">All places</option>
                <option value="1">Couche</option>
                <option value="2">Table</option>
            </select>
        </form>
        <div id="applications" class="image-grid">
            <div class="animate" data-id="id-1" data-alpha="2" data-beta="1" data-gamma="1">
                Apple<br />Red<br />Couche
            </div>
            <div class="animate" data-id="id-2" data-alpha="1" data-beta="1" data-gamma="2">
                Pepper<br />Red<br />Table
            </div>
            <div class="animate" data-id="id-3" data-alpha="1" data-beta="2" data-gamma="1">
                Pepper<br />Green<br />Couche
            </div>
            <div class="animate" data-id="id-4" data-alpha="2" data-beta="1" data-gamma="1">
                Apple<br />Red<br />Couche
            </div>
            <div class="animate" data-id="id-5" data-alpha="1" data-beta="2" data-gamma="2">
                Pepper<br />Green<br />Table
            </div>
            <div class="animate" data-id="id-6" data-alpha="1" data-beta="1" data-gamma="1">
                Pepper<br />Red<br />Couche
            </div>
            <div class="animate" data-id="id-7" data-alpha="1" data-beta="2" data-gamma="2">
                Pepper<br />Green<br />Table
            </div>
            <div class="animate" data-id="id-8" data-alpha="1" data-beta="2" data-gamma="1">
                Pepper<br />Green<br />Couche
            </div>
            <div class="animate" data-id="id-9" data-alpha="1" data-beta="1" data-gamma="2">
                Pepper<br />Red<br />Table
            </div>
            <div class="animate" data-id="id-10" data-alpha="2" data-beta="1" data-gamma="1">
                Apple<br />Red<br />Couche
            </div>
            <div class="animate" data-id="id-11" data-alpha="2" data-beta="2" data-gamma="2">
                Apple<br />Green<br />Table
            </div>
            <div class="animate" data-id="id-12" data-alpha="2" data-beta="2" data-gamma="2">
                Apple<br />Green<br />Table
            </div>
            <div class="animate" data-id="id-13" data-alpha="1" data-beta="1" data-gamma="2">
                Pepper<br />Red<br />Table
            </div>
    </body>
</html>
Avatar billede meyer Nybegynder
24. april 2012 - 08:00 #1
Tænker at det måske er mere smart at lave hovedkategorivalget ved lade de 2 valg være udenfor dette script, sådan at når man vælger en at dem eller begge lige reloader siden og kun trækker dem fra databasen. Alle underkategorier skal kunne være aktive og vist på en gang.
Avatar billede meyer Nybegynder
06. september 2012 - 07:07 #2
lukket