Avatar billede jih Nybegynder
21. april 2012 - 23:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til formateret printing

Hej.

Jeg har fulgt en tutorial på nettet til at lave en "print" class i vb.net, men nu har jeg problemer med at få brugt den. Det fik den nemlig ikke forklaret alt for godt :/

Jeg har også en form som læser indholdet af en .xml fil og lægger det i en multiline textbox.. Jeg læser kun de ønskede elementer fra .xml filen, men ved ikke helt hvordan jeg skal få det til at blive printet ud.

Jeg vil gerne have det printet ud lige som det står i min textbox, men hvis det kommer til bunden af siden, skal det (helst) skifte over til den anden halvdel af siden, så der er 2 kolonner på en side (spalter eller hvad det hedder).

Jeg har ingen printer at teste programmet med, men ville det være nok bare at kalde PrintDocument(TextBox1.Text) ? Ville det beholde formateringen (teksten i min textbox er bare strings og newlines (vbNewLine))

Er der nogen der kan hjælpe mig med det? Kolonnerne er ikke det vigtigste, men bare et plus hvis jeg kan få det med :) Programmet skal helst blive færdigt inden 10 dage, så det ville være super med at få printingen i orden.

Jeg har følgende class:
http://pastebin.com/Sr2cJT4z

og følgende sub (til at kalde print class):
http://pastebin.com/0d1Eaztf

På forhånd tak,
Jákup
Avatar billede jih Nybegynder
22. april 2012 - 14:21 #1
Jeg har fået det til at fungere ved at kalde PrintDocument(Textbox1.Text) .. men nu vil jeg gerne have det til at fungere på en anden måde også:

Jeg har en listbox på min frmMain, som indeholder en liste af filnavne. Hvis jeg dobbeltklikker på dem kommer jeg på frmShow, hvor xml bliver læst ind på Textbox1.Text .. Hvordan kan jeg bedst få kaldet PrintDocument fra frmMain (helst uden at frmShow bliver åbnet) ?
Avatar billede jih Nybegynder
05. maj 2012 - 16:46 #2
lukker..