Avatar billede Hans1 Praktikant
10. april 2012 - 19:36 Der er 3 kommentarer

Hente indhold fra ekstern fil

Hey

Er der nogen som ved hvordan jeg kan få dette til at virke.

<div>
// Hvis link1 er trykket

$('#content').load('link1.html');

// Ellers standard indhold
$('#content').load('standard.html');

// Det er vigtigt at laves sådan her så der i adresselinjen kommer til at stå domæne.dk/#link1
// Hvis man så skrev noget tilfældigt fx domæne.dk/#et-eller-andet - ville der i content hentes indhold fra error404.html

<a href="#" id="link1">Link1</a>

<div id="content">
// Her indlæses indhold fra html filen.
</div>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. april 2012 - 22:36 #1
har du lavet mere code end det viste ??

du har selvføgelig kigget på jquery load deres eks "Example: Display a notice if the Ajax request encounters an error." ser interessant ud
Avatar billede Hans1 Praktikant
11. april 2012 - 17:26 #2
Okay, fandt ud af at der skulle onclick på i linket.

<div>
<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script>

<script type="text/javascript">
function page(kontakt)
{
    $('#content').load('kontakt.php');
}
</script>

<a href="#result" onclick="page('kontakt');">Kontakt</a>

<div id="content">Standard indhold</div>
</div>

Mit spørgsmål er nu hvordan jeg gør denne kode dynamisk via brug af element.

<div>
function page(element)
{
$('#content').load('kontakt.php'); // hvordan tilføjer jeg element variablen i filnavnet?
}
</div>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
11. april 2012 - 19:41 #3
et hurtigt kig på jquery load eks som jeg linkede i #1, med lidt modif
betingelsen for at det virker er at alle dine filer du linker til er php, da du kun vil overfører filnavnet og ikke fil extension

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"/>
    <title></title>
    <script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1/jquery.min.js"></script>
    <style type="text/css">
    </style>
    <script type="text/javascript">
    function page(element){
        // $('#content').load(element+'.php'); // hvordan tilføjer jeg element variablen i filnavnet?

        $("#content").load(element+'.php', function(response, status, xhr) {
            if (status == "error") {
                var msg = "Sorry but there was an error: ";
                $("#content").html(msg + xhr.status + " " + xhr.statusText);
            }
        });
    }
    </script>
</head>
<body>
<a href="#result" onclick="page('kontakt');">Kontakt</a>
<div id="content">Standard indhold</div>
</body>
</html>