Avatar billede tobrukDk Novice
05. april 2012 - 21:47 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

problem med password til databasen skal passe, / skal kun ret i password hvis man ind tast det rigtigt password..

jeg ville lige høre dig om noget omkring det her , det er sådan at jeg er i gang med bygge op sådan at hvis bruger ind taster sit rigtig password som er det sammen til databasen så skal hun kunne updater det, hvordan vil du gøre det?,,

jeg er kun nået her til ;

<form method="post" action="#">
            <input type="password" name="password">
        </form>

jeg har bygge resten af siden sådan her ;

[/div]
<?php
include ("include/database/db.php");

if (isset($_POST['updater'])) {
    $id = $_SESSION['user_id'];
    $email = mysql_real_escape_string($_POST["email"]);
    $djnavn = mysql_real_escape_string($_POST['djnavn']);
    $facebook = mysql_real_escape_string($_POST['facebook']);
    $pris = mysql_real_escape_string($_POST['pris']);
    $booking = mysql_real_escape_string($_POST['booking']);
    $hemmelig = mysql_real_escape_string($_POST['hemmelig']);
    $club = mysql_real_escape_string($_POST['club']);
    $profiltekst = mysql_real_escape_string($_POST['profiltekst']);

        $sql = "UPDATE brugere SET email='$email',djnavn='$djnavn',facebook='$facebook',pris='$pris',booking='$booking',hemmelig='$hemmelig',club='$club',profiltekst='$profiltekst' WHERE id = '$id'";
        $tabledata = $sql;
        $resultat = mysql_query($tabledata) or die (mysql_error());

        if($sql)    {
              echo "<p>" . "Godkendt. Den blive opdater" . "</p>";
        }
    else {
          echo "<p>" . "Der ske en fejl, Kontakt Support med det samme!" . "</p>";
    }
else {
    echo "<p>" . "Du har ikke updater endnu.." . "</p>";
}
?>
<?php
    $id = $_SESSION['user_id'];
    $sql_bruger = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE id = '$id'");
    if(mysql_num_rows($sql_bruger) > 0){
    $row=mysql_fetch_array($sql_bruger);
?>
    <h4>Du kan ret i dit Indhold nu</h4>
    <form method="post" action="#">
        <input type="email" name="email" value="<?php echo $row["email"];?>" placeholder="Email Adresse"><br>
        <input type="text" name="djnavn" value="<?php echo $row["djnavn"];?>" placeholder="Djnavn"><br>
        <input type="text" name="facebook" value="<?php echo $row["facebook"];?>" placeholder="Facebook"><br>
        <input type="text" name="pris" value="<?php echo $row["pris"];?>" placeholder="Pris"><br>
        <input type="email" name="booking" value="<?php echo $row["booking"];?>" placeholder="Booking Email"><br>
        <input type="text" name="hemmelig" value="<?php echo $row["hemmelig"];?>" placeholder="hemmelig"><br>
        <input type="text" name="club" value="<?php echo $row["club"];?>" placeholder="Club"><br><br>
        <textarea name="profiltekst" style="width:605px; height:130px;"><?php echo $row["profiltekst"];?></textarea><br />
        <input type="submit" name="updater" value="Godkendt">
    </form>
<?php
}
?>
    <p class="flip">Skift password</p>
    <div class="panel">
        <form method="post" action="#">
            <input type="password" name="password">
        </form>
    </div>

[/div]

det er sådan at jeg skal have bygge at hvis det password man ind tast ind skift password passer til det som er i database skal han kun for lave til at ret i det, men kun hvis det er rigtigt men jeg ved bare ikke lige hvordan jeg skal bygge det op på den måde så det hele kan virker på 1 side, det er der mit problem ligger , jeg ved virkelig ikke lige pt hvordan jeg skal bygge det f.eks hvis mit password er hej så skal det passe til databasen, men hvis der er fejl i password skal den sige det jeg tænker på at det er noget if og else men ved bare ikke lige hvordan jeg skal gøre det overhovedet :O

kan du hjælp mig videre til at jeg kan blive færdig med min hjemmeside..

råbe lidt højt hvis du vil høre om et eller andet.. :) eller sprøgsmål omkring det her.. Takker for hjælpen hvis du kan hjælp mig videre.
Avatar billede tobrukDk Novice
05. april 2012 - 23:43 #1
jeg har prøve og bygge det sådan her

<!-- HER JEG NÅET TIL LIGE NU OG DET ER DET HER JEG SKAL HAVE LAVET-->
    <p class="flip">Skift password</p>
    <div class="panel">
    <?php
    if (isset($_POST['tjekup'])) {
        $password = $_POST["password"];
        $password = sha1($password);

        $tjek = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE email='$password'") or die(mysql_error());
        if(mysql_num_rows($tjek) > 1)
        {
            echo "Password eksisterer ikke.<br>";
        }
        else
        {
        ?>
        <form method="post" action="#">
            <input type="password" name="1">
            <input type="password" name="2">
        </form>
        <?php
        }
    ?>
        <form method="post" action="#">
            <input type="password" name="password">
            <input type="submit" name="tjekup" value="Tjek">
        </form>

    </div>

men jeg er ikke helt færdig med det men jeg håber du kan hjælp mig lidt videre :)
Avatar billede delphiuser Mester
06. april 2012 - 07:52 #2
skal lige høre er det kun et script til at ændre sit password med du vil have lavet?
Avatar billede delphiuser Mester
06. april 2012 - 08:13 #3
det skal lige siges jeg har ikke testet det endnu. men prøv at se om det kan bruges og om det virker.

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="350">
<form action="<?php $PHP_SELF; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data">
<tr><td>nyt password</td><td>:</td><td><input type="password" name="pass" /></td></tr>
<tr><td>gammel password</td><td>:</td><td><input type="password" name="old" /></td></tr>
<tr><td>gentag gammel password</td><td>:</td><td><input type="password" name="old1" /></td></tr>
<tr><td colspan="3"><input type="submit" name="update" value="Opdatere" /></td></tr>
</form>
</table>
<?php
if($_POST['update']) {
    if($_POST['old'] == $_POST['old1']) { // Laver en kontrol på om old og old1 er det samme.
        $tjek = mysql_query('select from brugere where password="'.$_POST['old'].'') or die(mysql_error());
        if(mysql_num_rows($tjek)==1) {
            $updatere mysql_query("update brugere set password='$pass'") or die(mysql_error());
            echo 'Du har nu fået opdateret dit password';
        }
        else
        echo 'Det indtastede password findes ikke...';
    }
    elseif
    echo 'gammel password &amp; gentag gammel password er ikke ens prøv igen';
}
?>
Avatar billede kjeldsted Novice
06. april 2012 - 09:00 #4
#3 vil du sætte samme password for alle brugere???

            $updatere mysql_query("update brugere set password='$pass'") or die(mysql_error());
Avatar billede delphiuser Mester
06. april 2012 - 09:41 #5
$updatere mysql_query("update brugere set password='$pass' where id=$id") or die(mysql_error());
Avatar billede delphiuser Mester
06. april 2012 - 09:50 #6
her kommer lige en rettelse du skal se bort fra kommentar #5....

Kjeldsted gjorde mig opmærksom på en fejl. tak for det...

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="350">
<form action="<?php $PHP_SELF; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data">
<tr><td>nyt password</td><td>:</td><td><input type="password" name="pass" /></td></tr>
<tr><td>gammel password</td><td>:</td><td><input type="password" name="old" /></td></tr>
<tr><td>gentag gammel password</td><td>:</td><td><input type="password" name="old1" /></td></tr>
<tr><td colspan="3"><input type="submit" name="update" value="Opdatere" /></td></tr>
</form>
</table>
<?php
if($_POST['update']) {
    if($_POST['old'] == $_POST['old1']) { // Laver en kontrol på om old og old1 er det samme.
        $tjek = mysql_query('select from brugere where password="'.$_POST['old'].'') or die(mysql_error());
        if(mysql_num_rows($tjek)==1) {
            $updatere mysql_query("update brugere set password='$pass' where password="'.$_post['old'].'"") or die(mysql_error());
            echo 'Du har nu fået opdateret dit password';
        }
        else
        echo 'Det indtastede password findes ikke...';
    }
    elseif
    echo 'gammel password &amp; gentag gammel password er ikke ens prøv igen';
}
?>
Avatar billede tobrukDk Novice
06. april 2012 - 11:36 #7
#6 det er sådan at jeg skal finde ud af om mit password passer til database og hvis den gøre det så kan man updater password, men ind i databasen hedde den "password", og det er blevet lavet om til sha1 password, :) , du må lige spørger eller høre om mere hvis der er noget som du gerne ville vide omkring det?

den siger der er fejl her ;

                $updatere mysql_query("update brugere set password='$pass' where password="'.$_post['old'].'"") or die(mysql_error());

I begge 2 kommer dele point da kjeldsted var med til at hjælpe dig, ;) men jeg prøver at arbejde videre ud fra det hjælp som jeg har fået.. :)
Avatar billede tobrukDk Novice
06. april 2012 - 11:37 #8
den går ind og siger sådan her ;

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in C:\xampp\htdocs\ny\include\bruger_indhold.php on line 69
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2012 - 13:20 #9
<ole>

Jesper, du har to fejl: Dels mangler du vist et lighedstegn i begyndelsen - og dels er der ged i dine gåseøjne omkring din $_POST-variabel:

$updatere = mysql_query("update brugere set password='$pass' where password='".$_post['old']."'") or die(mysql_error());

/mvh
</bole>
Avatar billede tobrukDk Novice
06. april 2012 - 14:03 #10
#9

Tak for du sagde det til mig, men nu siger der er fejl her;

elseif {

Parse error: syntax error, unexpected T_ELSEIF in C:\xampp\htdocs\ny\include\bruger_indhold.php on line 75

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="350">
    <form action="<?php $PHP_SELF; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data">
    <tr><td>nyt password</td><td>:</td><td><input type="password" name="pass" /></td></tr>
    <tr><td>gammel password</td><td>:</td><td><input type="password" name="old" /></td></tr>
    <tr><td>gentag gammel password</td><td>:</td><td><input type="password" name="old1" /></td></tr>
    <tr><td colspan="3"><input type="submit" name="update" value="Opdatere" /></td></tr>
    </form>
    </table>
    <?php
    if($_POST['update']) {
        if($_POST['old'] == $_POST['old1']) { // Laver en kontrol på om old og old1 er det samme.
            $tjek = mysql_query('select from brugere where password="'.$_POST['old'].'') or die(mysql_error());
            if(mysql_num_rows($tjek)==1) {
            $updatere = mysql_query("update brugere set password='$pass' where password='".$_post['old']."'") or die(mysql_error());
            echo 'Du har nu fået opdateret dit password';
            }
            else{
            echo 'Det indtastede password findes ikke...';
        }
        elseif {
        echo 'gammel password &amp; gentag gammel password er ikke ens prøv igen';
    }
    ?>
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2012 - 14:08 #11
Det er fordi, du ikke beslutter dig til, om du vil skrive dine SQL-sætninger i enkelte eller dobbelte gåseøjne  =)

$tjek = mysql_query('select from brugere where password="'.$_POST['old'].'"') or die(mysql_error());
Avatar billede tobrukDk Novice
06. april 2012 - 14:13 #12
Ja okay =) , det er så rigtigt olebole :) men den siger at fejl er her

elseif

Parse error: syntax error, unexpected T_ELSEIF in C:\xampp\htdocs\ny\include\bruger_indhold.php on line 75
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2012 - 14:17 #13
Ja, det er rigtigt. Det kan man se, når man rykker din kode ordentligt ind (er det noget, du har hørt før? ... hehe)  *o)

    <?php
    if($_POST['update']) {
        if($_POST['old'] == $_POST['old1']) { // Laver en kontrol på om old og old1 er det samme.
            $tjek = mysql_query('select from brugere where password="'.$_POST['old'].'') or die(mysql_error());
            if(mysql_num_rows($tjek)==1) {
                $updatere = mysql_query("update brugere set password='$pass' where password='".$_post['old']."'") or die(mysql_error());
                echo 'Du har nu fået opdateret dit password';
            }
            else{
                echo 'Det indtastede password findes ikke...';
            }
        elseif {
            echo 'gammel password &amp; gentag gammel password er ikke ens prøv igen';
        }
    ?>
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2012 - 14:18 #14
PS: Du manglede et par afslutnings tuborg'er
Avatar billede tobrukDk Novice
06. april 2012 - 14:23 #15
ja det kunne jeg godt se

og ja det har jeg høret mange gerne men jeg er sådan stadig under udvirkelign,

Parse error: syntax error, unexpected T_ELSEIF in C:\xampp\htdocs\ny\include\bruger_indhold.php on line 75

det er her

}
        elseif {

altså det første tuborg'er, altsl den som sidder sådan her }
Avatar billede tobrukDk Novice
06. april 2012 - 14:56 #16
jeg har prøve og kigge frem og tilbage kan overhovedet ikke finde fejl lige nu :O

<?php
    if($_POST['update'])
    {
        if($_POST['old'] == $_POST['old1']) { // Laver en kontrol på om old og old1 er det samme.
            $tjek = mysql_query('select from brugere where password="'.$_POST['old'].'') or die(mysql_error());
            if(mysql_num_rows($tjek)==1)
            {
                $updatere = mysql_query("update brugere set password='$pass' where password='".$_post['old']."'") or die(mysql_error());
                echo 'Du har nu fået opdateret dit password';
            }
                else
                {
                    echo 'Det indtastede password findes ikke...';
                }
        elseif
        {
            echo 'gammel password &amp; gentag gammel password er ikke ens prøv igen';
        }
    ?>
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2012 - 15:00 #17
Sorry, slet if i elseif:

    <?php
    if($_POST['update']) {
        if($_POST['old'] == $_POST['old1']) { // Laver en kontrol på om old og old1 er det samme.
            $tjek = mysql_query('select from brugere where password="'.$_POST['old'].'') or die(mysql_error());
            if(mysql_num_rows($tjek)==1) {
                $updatere = mysql_query("update brugere set password='$pass' where password='".$_post['old']."'") or die(mysql_error());
                echo 'Du har nu fået opdateret dit password';
            } else {
                echo 'Det indtastede password findes ikke...';
            }
        else {
            echo 'gammel password &amp; gentag gammel password er ikke ens prøv igen';
        }
    ?>
Avatar billede tobrukDk Novice
06. april 2012 - 15:23 #18
Det hjælp en del men nu siger den bare at der er fejl i

if($_POST['update']) {

Notice: Undefined index: update in C:\xampp\htdocs\ny\include\bruger_indhold.php on line 65
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2012 - 15:33 #19
if (!empty($_POST) && isset($_POST['update'])) {
Avatar billede tobrukDk Novice
06. april 2012 - 15:46 #20
det virker men lige så snart jeg klik på "Godkendt eller hvad man skal sige" så kommer der en ny fejl

bruger_indstillinger_godkendt_ok.php

<?php
            $id = $_SESSION['user_id'];
            $hemmelig = $_SESSION["hemmelig"];
            $post_hemmelig = $_POST["hemmelig"];
            $sql = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE id = '$id' AND hemmelig = '$hemmelig'");
            {
            if(isset($post_hemmelig) && $hemmelig == $post_hemmelig)
                {

                if (isset($_POST['updater'])) {
                    $id = $_SESSION['user_id'];
                    $email = mysql_real_escape_string($_POST["email"]);
                    $djnavn = mysql_real_escape_string($_POST['djnavn']);
                    $facebook = mysql_real_escape_string($_POST['facebook']);
                    $pris = mysql_real_escape_string($_POST['pris']);
                    $booking = mysql_real_escape_string($_POST['booking']);
                    $hemmelig = mysql_real_escape_string($_POST['hemmelig']);
                    $club = mysql_real_escape_string($_POST['club']);
                    $profiltekst = mysql_real_escape_string($_POST['profiltekst']);

                        $sql = "UPDATE brugere SET email='$email',djnavn='$djnavn',facebook='$facebook',pris='$pris',booking='$booking',hemmelig='$hemmelig',club='$club',profiltekst='$profiltekst' WHERE id = '$id'";
                        $tabledata = $sql;
                        $resultat = mysql_query($tabledata) or die (mysql_error());

                        if($sql)    {
                              echo "<p>" . "Godkendt. Den blive opdater" . "</p>";
                        }
                    else {
                          echo "<p>" . "Der ske en fejl, Kontakt Support med det samme!" . "</p>";
                    }
                else {
                    echo "<p>" . "Du har ikke updater endnu.." . "</p>";
                }
                    $id = $_SESSION['user_id'];
                    $sql_bruger = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE id = '$id'");
                    if(mysql_num_rows($sql_bruger) > 0){
                    $row=mysql_fetch_array($sql_bruger);
                ?>
                    <h4>Du kan ret i dit Indhold nu</h4>
                    <form method="post" action="#">
                        <input type="email" name="email" value="<?php echo $row["email"];?>" placeholder="Email Adresse"><br>
                        <input type="text" name="djnavn" value="<?php echo $row["djnavn"];?>" placeholder="Djnavn"><br>
                        <input type="text" name="facebook" value="<?php echo $row["facebook"];?>" placeholder="Facebook"><br>
                        <input type="text" name="pris" value="<?php echo $row["pris"];?>" placeholder="Pris"><br>
                        <input type="email" name="booking" value="<?php echo $row["booking"];?>" placeholder="Booking Email"><br>
                        <input type="text" name="hemmelig" value="<?php echo $row["hemmelig"];?>" placeholder="hemmelig"><br>
                        <input type="text" name="club" value="<?php echo $row["club"];?>" placeholder="Club"><br><br>
                        <textarea name="profiltekst" style="width:605px; height:130px;"><?php echo $row["profiltekst"];?></textarea><br />
                        <input type="submit" name="updater" value="Godkendt">
                    </form>
                <?php
                }
                ?>
                <!-- HER JEG NÅET TIL LIGE NU OG DET ER DET HER JEG SKAL HAVE LAVET-->
                    <p class="flip">Skift password</p>
                    <div class="panel">

                    <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="350">
                    <form action="<?php $PHP_SELF; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data">
                    <tr><td>nyt password</td><td>:</td><td><input type="password" name="pass" /></td></tr>
                    <tr><td>gammel password</td><td>:</td><td><input type="password" name="old" /></td></tr>
                    <tr><td>gentag gammel password</td><td>:</td><td><input type="password" name="old1" /></td></tr>
                    <tr><td colspan="3"><input type="submit" name="update" value="Opdatere" /></td></tr>
                    </form>
                    </table>
                    <?php
                    if (!empty($_POST) && isset($_POST['update'])) {
                        if($_POST['old'] == $_POST['old1']) { // Laver en kontrol på om old og old1 er det samme.
                            $tjek = mysql_query('select from brugere where password="'.$_POST['old'].'') or die(mysql_error());
                            if(mysql_num_rows($tjek)==1) {
                                $updatere = mysql_query("update brugere set password='$pass' where password='".$_post['old']."'") or die(mysql_error());
                                echo 'Du har nu fået opdateret dit password';
                            } else {
                                echo 'Det indtastede password findes ikke...';
                            }
                        else {
                            echo 'gammel password &amp; gentag gammel password er ikke ens prøv igen';
                        }
                    ?>
                    </div>
            <?php
                }
                else
                    {
                    echo "<p>" . "Skrive den rigtigt Kode ord til for adgang til siden.. til at kun ret i dine Indstillinger" . "</p>";
                    }
        ?>

sådan her ser min side ud når man skal indtast et hemmelig kode ord til at for adgang til den side hvor der er det kode som jeg har lige skrevet ..

bruger_indstillinger_godkendt.php

<?php
            $id = $_SESSION['user_id'];
            $sql = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE id = '$id'");
            {
            if($id)
                {
                ?>
                <p>Vi skal kun tjek om du kan husk sit hemmelig kode ord så du kan ret eller lign i dine oplysninger</p>
                <form method="post" action="bruger_indstillinger_godkendt_ok.php">
                    <input type="text" name="hemmelig"><br>
                    <input type="submit" name="tjek" value="Tjek hemmelig">
                </form>
                <?php
                }
                else
                    {
                        header('Location: logout_helt.php');
                        exit();
                    }
        ?>

der kommer fejl når det er her

Notice: Undefined index: hemmelig in C:\xampp\htdocs\ny\bruger_indstillinger_godkendt_ok.php on line 43

Skrive den rigtigt Kode ord til for adgang til siden.. til at kun ret i dine Indstillinger
Avatar billede tobrukDk Novice
06. april 2012 - 15:54 #21
den siger at fejl er her

$post_hemmelig = $_POST["hemmelig"];
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2012 - 16:07 #22
Prøv:

<?php
            $id = $_SESSION['user_id'];
            $hemmelig = $_SESSION["hemmelig"];
            $sql = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE id = '$id' AND hemmelig = '$hemmelig'");
            if (isset($_POST["hemmelig"]) && $hemmelig == $_POST["hemmelig"]) {
Avatar billede tobrukDk Novice
06. april 2012 - 17:32 #23
ny kommer det et nyt problem

Parse error: syntax error, unexpected T_ELSE in C:\xampp\htdocs\ny\bruger_indstillinger_godkendt_ok.php on line 123

<?php
                }
                else
                    {
                    echo "<p>" . "Skrive den rigtigt Kode ord til for adgang til siden.. til at kun ret i dine Indstillinger" . "</p>";
                    }
        ?>

den siger det er"else"
Avatar billede tobrukDk Novice
06. april 2012 - 21:49 #24
Det er sådan at hvis jeg bruger den her olebole

<?php
            $id = $_SESSION['user_id'];
            $hemmelig = $_SESSION["hemmelig"];
            $sql = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE id = '$id' AND hemmelig = '$hemmelig'");
            if (isset($_POST["hemmelig"]) && $hemmelig == $_POST["hemmelig"]) {

så vil den ikke vise noget ind i den her kode som jeg skriver her;

<?php
include ("include/database/db.php");

if (isset($_POST['updater'])) {
    $id = $_SESSION['user_id'];
    $email = mysql_real_escape_string($_POST["email"]);
    $djnavn = mysql_real_escape_string($_POST['djnavn']);
    $facebook = mysql_real_escape_string($_POST['facebook']);
    $pris = mysql_real_escape_string($_POST['pris']);
    $booking = mysql_real_escape_string($_POST['booking']);
    $hemmelig = mysql_real_escape_string($_POST['hemmelig']);
    $club = mysql_real_escape_string($_POST['club']);
    $profiltekst = mysql_real_escape_string($_POST['profiltekst']);

        $sql = "UPDATE brugere SET email='$email',djnavn='$djnavn',facebook='$facebook',pris='$pris',booking='$booking',hemmelig='$hemmelig',club='$club',profiltekst='$profiltekst' WHERE id = '$id'";
        $tabledata = $sql;
        $resultat = mysql_query($tabledata) or die (mysql_error());

        if($sql)    {
              echo "<p>" . "Godkendt. Den blive opdater" . "</p>";
        }
    else {
          echo "<p>" . "Der ske en fejl, Kontakt Support med det samme!" . "</p>";
    }
else {
    echo "<p>" . "Du har ikke updater endnu.." . "</p>";
}
?>
<?php
    $id = $_SESSION['user_id'];
    $sql_bruger = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE id = '$id'");
    if(mysql_num_rows($sql_bruger) > 0){
    $row=mysql_fetch_array($sql_bruger);
?>
    <h4>Du kan ret i dit Indhold nu</h4>
    <form method="post" action="#">
        <input type="email" name="email" value="<?php echo $row["email"];?>" placeholder="Email Adresse"><br>
        <input type="text" name="djnavn" value="<?php echo $row["djnavn"];?>" placeholder="Djnavn"><br>
        <input type="text" name="facebook" value="<?php echo $row["facebook"];?>" placeholder="Facebook"><br>
        <input type="text" name="pris" value="<?php echo $row["pris"];?>" placeholder="Pris"><br>
        <input type="email" name="booking" value="<?php echo $row["booking"];?>" placeholder="Booking Email"><br>
        <input type="text" name="hemmelig" value="<?php echo $row["hemmelig"];?>" placeholder="hemmelig"><br>
        <input type="text" name="club" value="<?php echo $row["club"];?>" placeholder="Club"><br><br>
        <textarea name="profiltekst" style="width:605px; height:130px;"><?php echo $row["profiltekst"];?></textarea><br />
        <input type="submit" name="updater" value="Godkendt">
    </form>
<?php
}
?>

<!-- HER JEG NÅET TIL LIGE NU OG DET ER DET HER JEG SKAL HAVE LAVET-->
    <p class="flip">Skift password</p>
    <div class="panel">

    <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="350">
    <form action="<?php $PHP_SELF; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data">
    <tr><td>nyt password</td><td>:</td><td><input type="password" name="pass" /></td></tr>
    <tr><td>gammel password</td><td>:</td><td><input type="password" name="old" /></td></tr>
    <tr><td>gentag gammel password</td><td>:</td><td><input type="password" name="old1" /></td></tr>
    <tr><td colspan="3"><input type="submit" name="update" value="Opdatere" /></td></tr>
    </form>
    </table>

    <?php
    if (!empty($_POST) && isset($_POST['update']))
    {
        if($_POST['old'] == $_POST['old1'])
        { // Laver en kontrol på om old og old1 er det samme.
            $tjek = mysql_query('select from brugere where password="'.$_POST['old'].'') or die(mysql_error());
            if(mysql_num_rows($tjek)==1)
            {
                $updatere = mysql_query("update brugere set password='$pass' where password='".$_post['old']."'") or die(mysql_error());
                echo 'Du har nu fået opdateret dit password';
            }
            else
            {
                echo 'Det indtastede password findes ikke...';
            }
        if($_POST["old"] != $_POST["old1"])
        {
            echo 'gammel password &amp; gentag gammel password er ikke ens prøv igen';
        }
    ?>
    </div>

men hvis jeg gøre sådan her

$id = $_SESSION['user_id'];
            $hemmelig = $_SESSION["hemmelig"];
            $post_hemmelig = $_POST["hemmelig"];
            $sql = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE id = '$id' AND hemmelig = '$hemmelig'");
            {

så kommer der problem i password updater.. hmm,,
så hvis jeg gøre det ene så er der det andet galt. altså password eller er der problem med $post_hemmelig,, hmmm

Ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre :)
Avatar billede tobrukDk Novice
07. april 2012 - 16:17 #25
det er helt iorden hvis der er nogle som har en helt anden måde at gøre det på? altså jeg skal lave noget om eller lign..
Avatar billede chriz7913 Nybegynder
07. april 2012 - 19:28 #26
Vi fik udarbejdet løsningen sammen, så vi kom frem til at bruge følgende kode i stedet for nuværende til at opdatere kodeordet:

  // Hvis brugeren beder om at ændre sit kodeord
  if (!empty($_POST) && isset($_POST['update']))
    {
        // Hvis de to kodeord brugeren har indtastet er ens
        if($_POST['old'] == $_POST['old1'])
        {
      // Laver en kontrol på om old og old1 er det samme.
$sha1_kode = sha1($_POST['pass']);
$tjek = mysql_query("SELECT id FROM brugere WHERE id='".$id."' AND password='".$sha1_kode."'") or die(mysql_error());
            // Hvis brugerens gamle kodeord er det samme som det indtastede
            if(mysql_num_rows($tjek)==1)
            {
                // Opdater databasen med det nye kodeord og skriv at det er blevet opdateret
$pass = sha1($_POST['old']);
$updatere = mysql_query("UPDATE brugere SET password='".$pass."' WHERE id='".$id."' AND password='".sha1($_POST['pass'])."'") or die(mysql_error());
                echo 'Du har nu fået opdateret dit password';
            }
            else
            {
              // Ellers skriv at det ikke passer med det gamle
                echo 'Det indtastede password findes ikke...';
              // Her ville jeg nok skrive at det indtastede kodeord ikke er det samme som brugerens gamle kodeord, istedet for at skrive at kodeordet ikke findes
            }
      else
        {
        // Hvis de to kodeord ikke er ens.
            echo 'gammel password & gentag gammel password er ikke ens prøv igen';
        }
Avatar billede tobrukDk Novice
07. april 2012 - 19:30 #27
#26 Takker for hjælp jeg synes også at #3 & #4 skal have noget for hjælp da de var med til at start det. håber det er at okay med dig ;) og fucking mange gerne tak for hjælpe :)
Avatar billede tobrukDk Novice
12. april 2012 - 17:59 #28
Nu har du fået chance men hvis det er at de også gerne ville have noget så må de kontakt dig.