Avatar billede mmi0410 Nybegynder
07. august 2001 - 14:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Password/Login til brug i Frontpage 2000

Jeg har efterhånden fået oprette en hjemmeside i Frontpage 2000 og ønsker at sætte adgangskode på bare en af siderne.
Jeg har undersøgt hvad der findes af ASP kodning, men kan ikke få login/password til at fungere.
Jeg bruger access som database.
Jeg er derfor meget interresseret i at få en sikker loginfunktion hvor brugerne kan oprettes via Accessdatabasen og hvor hver enkelt bruger evt. kan sendes til en specifik hjemmeside.

Da jeg er rimelig ny på ASP området vil jeg gerne have en \"rimelig\" grundig installationsvejledning.

Avatar billede kaare.petersen Nybegynder
07. august 2001 - 14:51 #1
lav to felter i en db tabel.. userid og userpw

så laver du en formular i fp med de to felter (brugerid, pw) som de sender videre til en ny side. fx check.asp

denne asp side skal indeholde følgende kode.

bn = request.form(\"brugernavn\")
pw = request.form(\"password\")

så henter du indholdet fra db
Select userpw FROM dbtabel where userid=\'bn\'

if userpw = pw then
  session(\"uid\") = bn
  response.redirect = ok.htm
else
  response.redirect = login.asp
end if
Avatar billede kaare.petersen Nybegynder
07. august 2001 - 14:53 #2
og så laver du chekket på alle de sider som skal pw beskyttes...

if session(\"UID\") = \"\" then
response.redirect login.asp
end if
Avatar billede Jman Praktikant
07. august 2001 - 14:56 #3
Du kan lave det sådan at linket henviser til en \"mellemside\" med login. På login-siden skal dú have følgende stående i toppen (før html):
<%
fejl = \"\"
If Request(\"Submit\")<>\"\" Then
    If Request(\"navn\") = \"Dit-ønskede-brugernavn\" and _
        Request(\"password\")=\"Dit-ønskede-password\" Then
        Session(\"Valid\") = Request(\"navn\")
        Response.redirect \"Til-den-side-der-krævede-password.asp\"

    Else
        fejl = \"Forkert brugernavn eller password. Prøv igen!\"
    End If
%>

Avatar billede proboss Nybegynder
07. august 2001 - 19:33 #4
Her finder du et par stykker der er lige til at gå til
http://www.solutions2all.dk/source_default.asp?id=9

//proboss
Avatar billede Jman Praktikant
08. august 2001 - 08:30 #5
by the way - hvis du forsøger min løsning, skal du kalde dine sider *.asp