Avatar billede Jureco Novice
02. april 2012 - 14:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

dropbox og name...vba

Hej derude...

Jeg har skrevet et vba kode der skal hive filer af dropbox, men selvom jeg skriver den direkte sti til dropbox (c:/user/.....)
vil den ikke fungere, da man åbenbart kun kan downloade filer fra dropbox manuelt, altså når vi trækker og slip mellem mapper...

Hvis der er nogle af jer, derude bag skærmene der kan fortælle mig hvordan jeg i vba kode kan skrive mig ud af denne forhindring, så vil jeg være rigtig glad...

Hilsen
Jureco.dk
Martin
Avatar billede supertekst Ekspert
02. april 2012 - 16:09 #1
Hvor skal filer fra DropBox "hives" hen?
Avatar billede Jureco Novice
02. april 2012 - 16:48 #2
Hej peter.

Den skal flyttes til en mappe på c drevet....

Problemet er at man ikke han have en excelfile kørende som ligger på c drevet som trækker filerne af... Måske kan man have en file kørende som ligger i selve dropbox og gør det sammen, for man jan godt få excel til at flytte filer intern i dropbox, men problemet er at få dem igennem porten mellem dropbox og computeren.

Martin
Avatar billede supertekst Ekspert
03. april 2012 - 09:46 #3
Hej Martin

Har prøvet at kopiere/flytte fra en fil emn Dropbox-mappe til en på skrivebordet:

Public Sub hentFraDropBox()
Const StiNavn = "C:\Users\peter\Dropbox\Public\Supertekst"

    Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Rem kopier
    fs.CopyFile StiNavn & "\kontoplan.xlsx", "C:\Users\peter\Desktop\JURECO\", True

eller flyt
    fs.movefile StiNavn & "\kontoplan.xlsx", "C:\Users\peter\Desktop\JURECO\"
End Sub

Det gav ikke noget problem..