Avatar billede sofaen Nybegynder
28. marts 2012 - 23:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsbillede i forum php

Hvordan lægger jeg et baggrundsbillede ind i mit forum. Det skal være et billede, som spredes ud over hele skærmen, altså udover selve skabelonen.

Skal billedet indsættes i overall_header filen?

Jeg har prøvet at indsætte:

</head>

<body background="ditbillede.gif">

</body>

men intet virker

På forhånd tak
Avatar billede kjeldsted Novice
28. marts 2012 - 23:30 #1
Det skal lave i CSS.

fx.:

html,body {
margin:0px;
}
body {
background-image:url('ditbillede.gif');
background-repeat: repeat;
}
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2012 - 00:29 #2
Det BØR virke, hvis billeder ligger i samme mappe som html/php filen, men..

At du bruger ord som "skabelon" og "overall-header" antyder at der er et-eller-andet system inde over - som kunne tænkes at modificere sidens udseende efter load..

Stik os et link, så vi kan se det ske.
Avatar billede sofaen Nybegynder
29. marts 2012 - 01:19 #3
Tak fordi I vil hjælpe.

Kjeldsted viser et eksempel i CSS, men mit forum er skrevet i php med symbolerne > < m.v.

T4NK32 er inde på noget, som jeg også spekulerer på. Forummet består af templates/fisubsilversh som grundlæggende style og bestemmer farve mv. - På min store skærm 24" fylder selve forummet ikke så meget og det er derfor jeg gerne vil have skærmen udfyldt med et af mine egne fotos eller baggrunde.

www.mutare.dk

Venlig hilsen
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2012 - 08:58 #4
Ahh - et gammelt phpBB - Godt så.

Ændringen: <body background="grøn baggrund.jpg"> lander et helt forkert sted - fjern den igen!
- Det er faktisk nærmest et mirakel, at det stadig virker : )

Det mest rigtige vil være at lave ændringen i den template du bruger:

Læg dit baggrundsbillede i mappen: templates/valhallacream/images/
- og kald det BAGGRUND.JPG

Og ret i stylesheetet - filen: templates/valhallacream/valhallacream.css

Nær toppen af den ligger denne blok:
body{background:#ffffff;color:#000000;font:12px Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif;margin:6px;padding:0;
scrollbar-3dlight-color:#d1d7dc;
scrollbar-arrow-color:#006699;
scrollbar-darkshadow-color:#98aab1;
scrollbar-face-color:#EEEFE6;
scrollbar-highlight-color:#F4F5E4;
scrollbar-shadow-color:#F3F3EC;
scrollbar-track-color:#F3F3EC}

Tilføj dit baggrundsbillede således:
body{background:#ffffff;color:#000000;font:12px Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif;margin:6px;padding:0;
background-image:url(images/BAGGRUND.JPG);
scrollbar-3dlight-color:#d1d7dc;
scrollbar-arrow-color:#006699;
scrollbar-darkshadow-color:#98aab1;
scrollbar-face-color:#EEEFE6;
scrollbar-highlight-color:#F4F5E4;
scrollbar-shadow-color:#F3F3EC;
scrollbar-track-color:#F3F3EC}

NB: Det er muligt at det ikke virker i første hug - lag på lag af tabeller, med egne baggrunde...
- men prøv alligevel. Hvis der skal mere til, kigger vi bare på det igen : )

BonusFix:
Fonten i boksen | Tilmeld | er for stor - I min browser brydes boksen op (grimt)
Ret i samme stylesheet denne blok:
/* Styles for header register in avatar box */
a.register{font:bold 20px/120% Arial,Helvetica,sans-serif;letter-spacing:-1px;
padding:0px;margin:0px;}

Således:
/* Styles for header register in avatar box */
a.register{font:bold 15px Arial,Helvetica,sans-serif;letter-spacing:-1px;
padding:0px;margin:0px;}
Avatar billede kjeldsted Novice
29. marts 2012 - 14:35 #5
"Kjeldsted viser et eksempel i CSS, men mit forum er skrevet i php med symbolerne > < m.v."

Øhhh? CSS virker da i den grad også på en PHP baseret side!?
Avatar billede sofaen Nybegynder
30. marts 2012 - 08:16 #6
T4NK32

Hejsa

Tusinde tak for hjælpen.

Du skriver: "Ahh - et gammelt phpBB - Godt så."

Jo da, det ene skal passe til det andet, ha ha

Det var solidt og godt håndværk, de gæve programmører, lavede i sin tid. Jeg har været meget glad for deres arbejde, som jo har været mega stort. Min opgave har bare været at installere mv., men det har som været svært nok.

Dejligt når noget lykkes :-)

Venlig hilsen
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2012 - 10:32 #7
Det var godt - selvom du nappede point'ene selv, din bandit : )

Tilmeld "knappen" blev ikke bedre - havde ikke noget med fonten at gøre alligevel : (
Der er et par breaks i teksten:        "|<br>Tilmeld<br>|"
- Er det ligefrem meningen at den skal være så stor ?

Shoutbox'en ser underlig ud..
- to [Opdater] knapper - forskellige, men med samme tekst (value)
Mon ikke der skulle stå "Shout" på den ene ?

Og gennemsigtig (den nye baggrund fra stylesheetet)
Kan fixes (shoutbox.php):
<body bgcolor="white" text="" link="" vlink="" style="background-image:none;">
Avatar billede sofaen Nybegynder
30. marts 2012 - 15:19 #8
he he jeg bliver sat på arbejde. Jeg prøver lige igen med de point, som snød mig.
Avatar billede sofaen Nybegynder
30. marts 2012 - 15:33 #9
Jeg vil gerne give 500 point,men det driller lidt
Avatar billede kjeldsted Novice
30. marts 2012 - 18:31 #10
#9 Læs lige reglerne igennem. I hvert fald FAQen. Så får du svar på, dels hvorfor du ikke kan udlodde flere points i denne tråd og hvorfor du ikke kan uddele 500 på én gang.
www.eksperten.dk/faq
Avatar billede sofaen Nybegynder
30. marts 2012 - 18:56 #11
"- Er det ligefrem meningen at den skal være så stor ?"
Jeg er bange for at rette i den - hvor stor skærm har du da, siden den driller så meget. Min skærm er 24" så jeg bemærker nok ikke det samme, som hos de små skærme?
Avatar billede vejmand Juniormester
30. marts 2012 - 19:20 #12
Avatar billede sofaen Nybegynder
30. marts 2012 - 19:20 #13
Tak for det gode råd. Har oprettet et emne til 200 point til
http://www.eksperten.dk/profil/T4NK32

Vh
sofaen
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2012 - 19:29 #14
Min skærm er 22" - ikke et egentligt problem..
- det er bare dét at grafikken omkring bliver .. "brudt op"
Det klør i mine fingre når jeg ser sådan noget : )
Avatar billede sofaen Nybegynder
31. marts 2012 - 10:34 #15
Ok :-)

Et lille tillægsspørgsmål til Microsoft Frontpage 2002. Hvordan gør man en sideskabelon (rammeside) mindre, så den ikke flyder helt ud på den store skærm?

html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<frameset rows="64,*">
  <frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold">
  <frameset cols="150,*">
    <frame name="indhold" target="hovedramme">
    <frame name="hovedramme">
  </frameset>
  <noframes>
  <body>

  <p>Denne side bruger rammer, men browseren understøtter dem ikke.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>

</html>

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2012 - 11:40 #16
Jeg kender ikke Frontpage (andet end af navn og rygte..)

Generelt: framesets fylder pr. definition hele browservinduet.
- men du kan evt. klaske et par kolonner med ren luft omkring:
<frameset cols="*,800,*">
    <frame name="luftVenstre">

    <frameset rows="64,*">
        <frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold">
        <frameset cols="150,*">
            <frame name="indhold" target="hovedramme">
            <frame name="hovedramme">
        </frameset>

    <frame name="luftHojre">
</frameset>

<noframes> er overflødig nutildags - ALLE browsere kender dem.

PS: Jeg har svaret på dit point-spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/960362
Avatar billede sofaen Nybegynder
31. marts 2012 - 14:46 #17
Super, tak.