Avatar billede tobrukDk Novice
23. marts 2012 - 17:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

pop for at sige det er rigtigt

Hej

Det er sådan at jeg er lige pt i gang med at hvis man klik "ok" så kommer den frem og siger noget..

function confirmation() {
var answer = confirm("Ville du Slette Brugerne...")
    if (answer){
        alert("Okay. Du Slette en bruger på siden!")
    }
    else{
        alert("Du slette ingen bruger på siden")
    }

<a href="admin_bruger_slet.php?id=<?php echo $row["id"];?>" onclick="confirmation()">SLET</a>

det er sådan at hvis jeg f.eks klik på Nej eller hvad man siger. så gør den det bare!. men jeg kunne godt tænke mig at den ikke gå over til den anden hvis man klik "nej"

Håber du kan hjælp mig videre!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. marts 2012 - 17:53 #1
Noget i den her stil? Kan ses på: http://www.n0p.com/959958.com

<script type="text/javascript">

  function confirmation() {
var answer = confirm("Ville du Slette Brugerne...");
    if (answer){
        alert("Okay. Du Slette en bruger på siden!");
            return true;
    }
    else{
        alert("Du slette ingen bruger på siden");
        return false;

    }
</script>

<a href="admin_bruger_slet.php?id=<?php echo $row["id"];?>" onclick="return confirmation()">SLET</a>
Avatar billede tobrukDk Novice
23. marts 2012 - 17:55 #2
Takker igen igen erikjacobsen!!.. :)

jeg lukker den selv :)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
23. marts 2012 - 17:56 #3
Muligvis ikke en optimal metode men muligvis ville dette kunne gøre det

<a href="java script: openPage()" >Click here</a>

function openPage()
{
  if(some conditon)
      opener.document.location = "http://www.google.com";
  }

Du kan i og for sig godt lade din javascript være i onclick, men så skal du nok tilføje # eller java script:void() i href

Herefter kalder du din openPage hvor det så er javascript der redirecter.

En ting denne løsning desværre ikke kan hjælpe dig med er at hvis brugeren ikke har javscript - ja så sker der slet ingen ting!

Som sagt der findes smartere metoder.
Personligt bruger jeg jQuery hvor jeg tror det kan gøres med følgende - det er dog utestet:

$('.checkfirst').click(function(e){
        e.preventDefault();
var answer = confirm("Ville du Slette Brugerne...")
    if (answer){
        alert("Okay. Brugeren er slettet fra siden!")
        opener.document.location = "admin_bruger_slet.php?id=<?php echo $row["id"];?>";
    }
    else{
        alert("Ingen bruger er slettet")
    }
});

<a href="admin_bruger_slet.php?id=<?php echo $row["id"];?>" class="checkfirst">SLET</a>

Kort sagt gør koden det at den først sætter alle dine links med klassen "checkfirst" op til at blive kørt i javascript, når de så bliver klikket på vil det rigtige klik blive slået fra, sådan at browseren ikke redirecter, herefter popper spørgsmålet og hvis brugeren svarer ja redirectes der til den nye side.

Har brugeren ikke javascript så slettes brugeren uden nogen spørgsmål.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
23. marts 2012 - 17:57 #4
Åhh hvor jeg dog elsker når man ikke opdatere inden man sender svar :)
Du kan selvfølgelig også gøre som erikjacobsen skriver.... :P
Avatar billede tobrukDk Novice
23. marts 2012 - 17:58 #5
#3 sorry var lidt for hurtig til at give svar,... Undskyld mange gerne!!
Avatar billede tobrukDk Novice
23. marts 2012 - 17:58 #6
#4 Ja Sorry. Undskyld hvis du synesj eg har brugt din tid ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. marts 2012 - 18:02 #7
PS: Du skal lige teste det i flere browsere og versioner. Synes jeg kan huske noget om at rækkefølge af "href" og "onclick" ikke er veldefineret i praksis.
Avatar billede tobrukDk Novice
23. marts 2012 - 18:21 #8
#7 tjek lige op på det :-)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
23. marts 2012 - 18:22 #9
#1 var jo en løsning som du fik, og da Erik ikke vil have point var det jo det rigtige du gjorde :)

15 point til eller fra gør jo ikke det store når jeg alligevel ikke bruger dem ;)

Men så fik jeg da læst op på nogle ting som jeg ikke lige ville få læst op på uden.

Det var bare en bemærkning om at jeg flere gange har kommenteret med et svar og så har andre svaret allerede :) Men da det var forskellige svar kan du jo vurdere dem ud fra hvilken du gerne vil bruge :)
Avatar billede tobrukDk Novice
23. marts 2012 - 18:25 #10
#9 ja der kan jeg kun give dig ret :) og glad for du tag det så pænt eller hvad man skal sige :)