Avatar billede tobrukDk Novice
20. marts 2012 - 16:41 Der er 1 løsning

indsæt opret dato til databasen og updater ind til databasen hver gang

Hej

Lige nu har jeg fået hjælp til at gøre sådan her ;
http://www.eksperten.dk/spm/959703#reply_7923151

og det som jeg gerne vil have ude af det her er at når man log ind at den updater hele tiden når man log ind på siden hvornår man sidste har været på.

Så kun jeg også godt tænke mig at når man opret bruger så siger den over til database hvornår brugere bliver opret på databasen sådan at den kan husk / frem vise,

sådan har jeg lavet det her SE HER
http://localhostr.com/files/FtgnPnI/capture.png

Sådan har jeg valgt at lave det når man opret en bruger ;

<?php
            if(!empty($_POST))
            {
                $email = mysql_real_escape_string($_POST["email"]);
                $password = mysql_real_escape_string($_POST["password"]);
                $gentag = mysql_real_escape_string($_POST["gentag"]);
                $djnavn = mysql_real_escape_string($_POST["djnavn"]);
                $profiltekst = mysql_real_escape_string($_POST["profiltekst"]);
                $facebook = mysql_real_escape_string($_POST["facebook"]);
                $club = mysql_real_escape_string($_POST["club"]);
                $booking = mysql_real_escape_string($_POST["booking"]);
                $hemmelig = mysql_real_escape_string($_POST["hemmelig"]);
                $pris = mysql_real_escape_string($_POST["pris"]);

                $billedefilnavn = null;

                    include("include/class.upload.php");
                        $handle = new Upload($_FILES['file']);

                        if($handle->uploaded){
                                //lidt mere store billeder
                                $handle->image_resize = true;
                                $handle->image_ratio_y = true;
                                $handle->image_x = 220;
                                $handle->Process("profil/big_img");
                                    //til profil billede lign..
                                    $handle->image_resize = true;
                                    $handle->image_ratio_crop = true;
                                    $handle->image_y = 75;
                                    $handle->image_x = 75;
                                    $handle->Process("profil");
                            $billedefilnavn = $handle->file_dst_name;

                                echo '<p>Billedet: '.$billedefilnavn.'<br></p>';
                                echo "<p>Dit billede blev upload<br></p>";

                        }else{
                                $billedefilnavn = 'bruger_intet.png';
                            }

                $bruger = mysql_query("SELECT NULL FROM brugere WHERE email='$email'");
                if(mysql_num_rows($bruger) > 0)
                {
                    echo "<p style=\"color:#f00;\">Email er optaget, Prøve igen</p>";
                }
                else
                {

                    $errors = array
                (
                    "email" => "Husk du skal indtaste en email som brugernavn.",
                    "password" => "Husk du skal indtaste et password.",
                    "gentag" => "Husk de to passwordfelter skal have ens indhold og password.",
                    "djnavn" => "Husk at indsæt Djnavn.",
                    "profiltekst" => "Husk at tilføj noget profil tekst.",
                    "facebook" => "Husk at tilføj ritgit facebook.",
                    "booking" => "Husk Booking Email.",
                    "hemmelig" => "Husk hemmelig kode ord.",
                    "pris" => "Husk en pris.",
                    "club" => "Husk club sted."
                    );

                    if(!empty($pris))
                    {
                        unset($errors["pris"]);
                    }
                    if(!empty($club))
                    {
                        unset($errors["club"]);
                    }
                    if(!empty($email))
                    {
                        unset($errors["email"]);
                    }
                    if(!empty($password))
                    {
                        unset($errors["password"]);
                    }
                    if(!empty($gentag) && $gentag == $password)
                    {
                        unset($errors["gentag"]);
                    }
                    if(!empty($djnavn))
                    {
                        unset($errors["djnavn"]);
                    }
                    if(!empty($profiltekst))
                    {
                        unset($errors["profiltekst"]);
                    }
                    if(!empty($facebook))
                    {
                        unset($errors["facebook"]);
                    }
                    if(!empty($booking))
                    {
                        unset($errors["booking"]);
                    }
                    if(!empty($hemmelig))
                    {
                        unset($errors["hemmelig"]);
                    }

                    if(empty($errors))
                    {
                        $password = sha1($password);
                        $insert = mysql_query("INSERT INTO brugere (email,password,profilbillede,djnavn,profiltekst,facebook,club,pris,booking,hemmelig)
                        VALUES ('$email', '$password','$billedefilnavn','$djnavn','$profiltekst','$facebook','$club','$pris','$booking','$hemmelig')");

                        if(!$insert)
                        {
                            header('Location: fejl.php');
                        }
                        else
                        {
                            header('Location: index.php');
                        }
                    else
                    {
                        echo "<div id=\"box\"><h4>HUSK DET HER!!</h4><ul><li>" . implode("</li><li>", $errors) . "</li></ul></div>";
                    }
        ?>

jeg har dog vil at for hjælp af nogle andre her ind på eksperten.dk

sådan her ser log ind "Godkende file" ud når man ser om ens bruger passer eller lign,,

<?php
    session_start();

    include("include/database/db.php");

    $email = $_POST["email"];
    $password = $_POST["password"];
    $error = "";

    $userQuery = mysql_query("SELECT id,email,password,rank FROM brugere WHERE email='$email'") or die(mysql_error());

    if(mysql_num_rows($userQuery) < 1)
    {
        $error .= "Brugeren eksisterer ikke.<br>";
    }
    else
    {
        $userArray = mysql_fetch_array($userQuery);

        if($userArray["password"] != sha1($password))
        {
            header("Location: index.php");
            exit();
        }
    if($error != "")
    {
        header("Location: index.php");
        exit();
    }
    else
    {
        $_SESSION["logged_in"] = 1;
        $_SESSION["user_id"] = $userArray["id"];
        if ($userArray['rank']==1) {
            header("Location: admin_index.php");
            exit();
        }
        header("Location: user.php");
        exit();
    }
?>

Håber du kan hjælp mig videre til at kunne gøre sådan at når man er log ind så viser den dato og tid hvis det er sådan at det er muligt eller lig :) det kun være meget lækkert og det sammen med opret bruger bare hvor den viser hvornår man opret sig ind på siden :)
Avatar billede tobrukDk Novice
20. marts 2012 - 19:26 #1
Jeg gøre bare sådan at jeg kun for at vide hvornår bruger har opret sig på siden ;