Avatar billede tobrukDk Novice
17. marts 2012 - 12:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Box kommer langsom frem

Hej

Lige nu arbejde jeg med en box som skal komme frem sådan langsom når den frem viser fejl hvis det er sådan :)

echo "<div id=\"box\"> <h4>HUSK DEM HER!!</h4><ul><li>".implode("</li><li>", $errors)."</li></ul></div>";

Jeg har ligge den ind i noget php.. men det er sådan at den skal komme langsom frem når det er at man prøve indsæt noget i dem her ;

<form action="" method="post">
    <input type="text" name="email" placeholder="Email Adresse">
    <br>
    <input type="password" name="password" placeholder="Adgangskode">
    <br>
    <input type="password" name="gentag" placeholder="Gentag Adgangskode">
    <br>
    <input type="submit" value="Opret">
    </form>

men har "Dog ikke lavet" 2 enes password f.eks.. :)  så skal den kommer frem med fejl mellem langsom.. :)

Jeg vil bare ikke have den sådan bare er der. men den kommer lidt langsom frem hvis du kan se hvad jeg mener ellers må du lige spørger hvis der er mere du ville vide :)

jeg har prøve alt muligt ind på jquery.com eller hvad den hedder og kan intet finde der :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
17. marts 2012 - 16:44 #1
jeg er lidt usikker på hvad du ønsker, men her er 2(3) vertioner du kan lade dig inspirer af
vertion 1
vertion 2
vertion 1 og 2 samlet
Avatar billede tobrukDk Novice
17. marts 2012 - 17:40 #2
2 af dem ske der ikke noget på :(
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
17. marts 2012 - 18:05 #3
prøv igen fejl rettet
Avatar billede tobrukDk Novice
17. marts 2012 - 19:13 #4
der ske intet. altså 2 af dem kommer hurtigt frem :) men en af dem kommer ikke ..
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
17. marts 2012 - 19:22 #5
jo der skulle gerne ske noget på alle 3
ver 1 når du submitter formen laves der et check (dette er nok minimum)
ver 2 hver gang du forlader et felt laves der et check om feltet er blankt
ver 3 tester på når felter forlades og når formen submittes (v2 vil ikke fange hvis man forsøgte at submitte en blank form)
Avatar billede tobrukDk Novice
17. marts 2012 - 19:36 #6
Det som jeg vil have at

echo "<div id=\"box\"> <h4>HUSK DEM HER!!</h4><ul><li>".implode("</li><li>", $errors)."</li></ul></div>";

kom langsom frem med jquery. :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
17. marts 2012 - 19:53 #7
echo, implode og $errors er serverside, dette har du ikke adgang til clientside heller ikke med jquery.

først laver du siden serverside, og serder til client, hvor den udfyldes af bruger, valideres med js / query og sendes til serveren

>kom langsom frem med jquery. :)
mener du fadeIn ??
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
17. marts 2012 - 20:27 #8
hvis det sidste er tilfælde så indsæt dette til slut i dit document
<script>
    // http://stackoverflow.com/questions/1218348/fade-in-div-on-page-load
    $(function(){  // $(document).ready shorthand
        $('#box').hide().fadeIn(3000);
    });
</script>

demo http://experten.olsensweb.dk/959528/index_jq.php
source http://experten.olsensweb.dk/959528/index_jq.php?source
Avatar billede tobrukDk Novice
17. marts 2012 - 21:06 #9
#7 den skal bare gør af sig selv lige så snart "box" kommer frem!.

#8 ja det er lige det som jeg søger efter && takker for hjælpen

men dog gør den det stadig meget hurtigt.. jeg har gøre sådan her

<?php include ("include/database/db.php");

    if(isset($_GET["source"])) { highlight_file(__FILE__); exit; }
?>
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
<head>
    <meta name="keywords" content="asp,support" />
    <meta name="description" content="Skandinaviens st&oslash;rste IT-Community: Sp&oslash;rg og f&aring; svar p&aring; alt indenfor IT" />
    <title>Eksperten - hjælp til alle dine it-problemer</title>
    <link href="http://www.eksperten.dk/exp_fav.ico" rel="SHORTCUT ICON" />
    <link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="style/style.css" />
</head>
<body>
<div id="wrapper">
    <div id="top">
        <div id="topright">
            <ul>
                <li><a href="#">Log ind</a></li>
                <li><a href="opret.php">Opret Bruger</a></li>
            </ul>
        </div>
        <div id="toplogo">
            <h1>Logo</h1>
        </div>
        <div id="menu">
            <ul>
                <li><a href="#">Forsiden</a></li> |
                <li><a href="#">Djz Bruger</a></li> |
                <li><a href="#">Infomation</a></li> |
                <li><a href="#">Nyheder</a></li> |
                <li><a href="#">Om Djinfo</a></li>
            </ul>
        </div>

        <div id="nyheder">
        <h3>Nyheder</h3>
            <p>Hej</p>
        </div>
        <div id="content">
        <h3>Opret Bruger på Djinfo.dk</h3>

        <?php
        if(!empty($_POST))
        {
            $email = $_POST["email"];
            $password = $_POST["password"];
            $gentag = $_POST["gentag"];

            $bruger = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE email='$email'");
            if(mysql_num_rows($bruger) > 0)
            {
                echo "<p style=\"color:#f00;\">Email er optaget, Prøve igen</p>";
            }
            else
            {

                $errors = array("email" => "Du skal indtaste et Email-brugernavn.", "password && gentag" => "Du skal gentage dit password - og begge adgangskodefelter skal have ens indhold!");
                if(!empty($email))
                {
                    unset($errors["email"]);
                }
                if(!empty($password))
                {
                    unset($errors["password"]);
                }
                if(!empty($gentag) && $gentag == $password)
                {
                    unset($errors["gentag"]);
                }

                if(empty($errors))
                {
                    $password = sha1($password);
                    $insert = mysql_query("INSERT INTO brugere (email,password) VALUES ('$email', '$password')");

                    if(!$insert)
                    {
                        die("<p>Der skete en fejl.</p>");
                    }
                    else
                    {
                        echo "Godkendt!";
                    }
                else
                {
                    echo "<div id=\"box\"> <h4>HUSK DEM HER!!</h4><ul><li>" . implode("</li><li>", $errors) . "</li></ul></div>";
                }
        ?>
    <form action="" method="post">
    <input type="email" name="email" placeholder="Email Adresse">
    <br>
    <input type="password" name="password" placeholder="Adgangskode">
    <br>
    <input type="password" name="gentag" placeholder="Gentag Adgangskode">
    <br>
    <input type="submit" value="Opret">
    <script>
    // http://stackoverflow.com/questions/1218348/fade-in-div-on-page-load
    $(function(){  // $(document).ready shorthand
        $('#box').hide().fadeIn(3000);

        // $('#box').fadeIn('slow');
    });
    </script>
    </form>
        </div>
        <div id="bruger">
        <h3>Bruger</h3>
        <?php include ("include/brugerinfo.php");?>
        </div>
        <?php include ("include/footer.php");?>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
17. marts 2012 - 21:21 #10
prøv at ændre
$('#box').hide().fadeIn(3000);

til feks
$('#box').hide().fadeIn(10000);

nb du bare slette if(isset($_GET["source"])) { highlight_file(__FILE__); exit; } den har intet med js at gøre, den muliggør bare du kan se php coden, og siden ikke bliver fortolket hvis du angiver den parameter den tester for i dette tilfælde source

denne linje må kun værer på under udvikling
Avatar billede tobrukDk Novice
17. marts 2012 - 21:30 #11
Den kommer stadig alt alt for hurtig ind på siden :( og der ske ikke noget nyt :(
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
17. marts 2012 - 21:53 #12
der sker noget i min demo fra #8, der fader box in som den skal når jeg laver en submit med en/flere fejl

hvis det er hele siden der skal fades så kig på dette http://keycss.com/javascript/jquery/page-fade-in-effect-with-jquery.html
Avatar billede tobrukDk Novice
17. marts 2012 - 22:08 #13
#12

jeg skulle bare tilføj ; <script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1/jquery.min.js"></script>

jeg have glemt at tilføj den. men ville du have noget for hjælpen :D
Avatar billede tobrukDk Novice
17. marts 2012 - 22:09 #14
[div]
<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1/jquery.min.js"></script>
[/Div]
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
17. marts 2012 - 22:25 #15
svar