Avatar billede michaelfranz Nybegynder
15. marts 2012 - 09:00 Der er 3 kommentarer

2 servere, 2 databaser, JOIN 2 tabeller i hver sin.

Hej Eksperter.

Jeg står og skal joine to tabller. Desværre ligger de ikke på samme server :/

Jeg har ikke lavet noget på det endnu da jeg slet ikke ved hvordan jeg skal starte men er der nogle der kan give nogle hints ?

Det skal skrives i Php og mit umiddelbare gæt ville være at forbinde til begge servere og så dele query'en op i to så jeg kunne gemme date fra den ene og bruge det i næste query. ?

Nogle der har nogle idé'er eller har lavet noget lignende jeg kan se ?

Mvh
Michael Franz
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. marts 2012 - 09:26 #1
Du skal nok ud i noget replication. Tror ikke MySQL har link, som f ex Oracle.

http://www.howtoforge.com/mysql_database_replication
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2012 - 22:23 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2012 - 22:24 #3
Du kan altid lave 2 separate queries og saa lave join i PHP koden, men det er en lidt klodset loesning.

Proev og kig paa ovenstaaende link foerst.