Avatar billede offer Nybegynder
14. marts 2012 - 16:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fejl fra session til mysql

Jeg har en indkøbskurv i session og når jeg skal overføre dem til mysql virker det undtaget når der er noget i ['stor'] som jeg bruger til størlser.
den viker når der ikke er noget i den og dem der er lagt i efter den med en størlse kommer ikke med

<?
$size = $_SESSION["nummer"];
for($i=1;$i<=$size;$i++){
if ($_SESSION['varer'][$i]['navn'] != "")
{
$varenr_ny = $_SESSION['varer'][$i]['varenr'];
$levnr_ny = $_SESSION['varer'][$i]['levnr'];
$antal_ny = $_SESSION['varer'][$i]['antal'];
$pris_ny = $_SESSION['varer'][$i]['pris'];
$navn_ny = $_SESSION['varer'][$i]['navn'];
$stor_ny = $_SESSION['varer'][$i]['stor'];
$tilbud_ny = $_SESSION['varer'][$i]['tilbud'];
$ordre_ny = $_SESSION["ordrenr"];
mysql_query("INSERT INTO ordre_vare (nummer, lev, antal, pris, tilbud, navn, ordrenr, stor)
VALUES ('$varenr_ny','$levnr_ny','$antal_ny','$pris_ny','$tilbud_ny','$navn_ny','$ordre_ny','$stor_ny')");
}
?>
14. marts 2012 - 17:09 #1
Kan der måske ligge i noget med ordre_vare tabellen, såsom at datatypen for indholdet i $_SESSION['stor'] ikke stemmer med datatypen for stor kolonnen i tabellen?  Du kunne prøve at få mysql til at fortælle dig det ved at udvide queryen med mysql_error, således:

mysql_query("INSERT INTO ordre_vare ....'$ordre_ny','$stor_ny')")or die(mysql_error());
Avatar billede offer Nybegynder
15. marts 2012 - 10:46 #2
Sætte jeg det på går den bare i stå på siden og laver ikke mere når den komme til det har kode, men de skriver ikke noget.

I tabler er felte sor sat til text så der skulle ikke være nogle probler med format typer
15. marts 2012 - 11:45 #3
Jamen det må være noget med, at mysql ikke kan lide det du placerer i $stor_ny.  Så du må lede efter en forskel mellem og så det du placerer i de andre variable.  Du siger, at datatypen for feltet stor er text.  Er datatypen på for eksempel navn også text, eller er den VARCHAR()?  Hvad sker der, hvis du ændrer datatypen for stor til VARCHAR(xx) hvor xx er den største længde stor kan have?  Har du mulighed for at gå direkte ind i mysql, for eksempel gennem phpmyadmin, og så lave forepørgslen der, hvor du i stedet for variablerne indsætter nogle værdier, såsom

INSERT INTO ordre_vare (nummer, lev, antal, pris, tilbud, navn, ordrenr, stor)
VALUES ('abc','def','ghi','jkl','mno','pqr','stu','vxy')

eller hvad nu værdierne i de forskellige felter ville kunne være?
Avatar billede offer Nybegynder
15. marts 2012 - 19:39 #4
Mange tak for hjælpen

Men det var noget helt andet der var problemet, jeg var kommet til at sætte primær key på nummer og lev så når vare var kommet i tabel en gang kunne den ikke komme der i igen.
15. marts 2012 - 19:49 #5
Det var godt du fik det løst.  Jeg forholdt mig til spørgsmålet som du formulerede det, og jeg mener jeg gjorde en indsats, hvilket jeg håber du vil anderkende ved at acceptere dette svar.  Hvis du ikke synes det, så luk spørgsmålet ved at acceptere dit eget svar.
Avatar billede offer Nybegynder
15. marts 2012 - 20:00 #6
søfølig skal du havde Dinne point for havde du ikke sagt det med datatyper havde jeg ikke opdater hvad problemet, jeg lave bare et svar da nogle ikke vil havde point.
15. marts 2012 - 20:53 #7
(Eksperten er indrettet på pointssystemet, og du havde udlovet points for spørgsmålet, ikke sandt?  Jeg blev lidt overrasket, da jeg så, at du selv havde oprettet et svar i stedet for at bede mig om et svar.  Med mindre nogen har afslået points synes jeg du bør gå ud fra det bestående system.  Ser du anderledes på den sag?)
Avatar billede offer Nybegynder
15. marts 2012 - 23:40 #8
Jo Eksperten er indrettet på pointssystemet med svaret skal jo været givet som et svar før man kan give point på det og du havde kun oprette kommentar derfor trode jeg du ikke ville havde point.

Men jeg syndes ikke vi skal blive uvenner over dette, jeg syndet Eksperten er en fantastisk side.
16. marts 2012 - 06:23 #9
Vil det sige, at du har været medlem i 12 år og ikke har set tilfælde, hvor en spørger har fået hjælp i form af kommentarer og derfor beder om svar?
Avatar billede offer Nybegynder
16. marts 2012 - 09:51 #10
Jeg ikke brugt Eksperten i en år række ca 10 år og er kommet tilbage nu.
og dergang brugt folk svar funktione mere, og når jeg har kigget i svar kigger jeg efter løsninger og ikke efter hvordan point er fordelt.

Men jeg kan ikke se hvorfor du bliver ved med at køre i det jeg oprette et svar men jeg tog ikke point, jeg ville vente og se om der kom et svar.

Søfølilg kan jeg godt se nu at jeg skulle spørge om et svar.
16. marts 2012 - 10:03 #11
Du kan se, at du skulle have spurgt om svar.  Jamen så er vi enige, og det var det jeg ville nå til.  Så kan jeg deltage i fremtidige spørgsmål fra dig.