Avatar billede spiderdk Nybegynder
13. marts 2012 - 15:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASPx Forms Editing GridView - Not Parsing Read-Only Columns

Jeg har et problem med at jeg opretter et gridview, hvor jeg lister nogle maskiner, og gerne vil have folk til at skrive en kommantar.

Dette gøres ved at tillade editering.
Jeg benytter hostname som key

Når jeg gør dette, virker det fint, men folk kan rette i hostname
Jeg har så sat hostname readonly, men når jeg gør det får jeg ikke @hostname udleveret

Hvorfor kommer paramereten ikke med i readonly mode?

Det er meget basalt, og sikkert besvaret, kan bare ikke finde tråden.

Håber der er en som vil hjælpe
Avatar billede Syska Mester
13. marts 2012 - 15:16 #1
Relevant kode du bruger nu?
Avatar billede spiderdk Nybegynder
13. marts 2012 - 15:24 #2
Tabel
HostName    Note
Server1    ""
Server2    ""

Jeg har oprettet et GridView, som indeholder data fra min tabel
Der kommer en "Edit" link i venstre side, jeg trykker på det

Jeg kan nu skrive en note og gemme det
Men da man ikke skal kunne rette hostname, skal dette gøres read-only, også kan jeg ikke "trylle"

Mit update-statement er
UPDATE tblComputers SET note = @note WHERE Hostname = @hostname

Jeg skal altså kunne tilgå @HostName

Håber det er nok, ellers skal jeg lave mere konkret project og ligge det ud (VS11)
Avatar billede Syska Mester
13. marts 2012 - 16:31 #3
Kan du ikke tage kopiere dit <asp:Grid /> setup og hvordan du binder? Og hvordan din model ser ud hvis du bruger Attributes.

Er det SqlDataSource du bruger?
Avatar billede spiderdk Nybegynder
13. marts 2012 - 20:28 #4
Jeg benytter sqlDataSource, jeg har efter postet været så sur at jeg nu fandt løsningen.

Jeg skal under update lave bindings, det havde jeg ikke..

Du bedes submitte et svar som jeg vil give point
Avatar billede Syska Mester
13. marts 2012 - 22:55 #5
svar.

Men hvad var løsningen?

Selv at lave bindings i din markup i stedet for auto genereret?
Avatar billede spiderdk Nybegynder
14. marts 2012 - 18:52 #6
Jeg ved ikke hvorfor / hvad jeg gjorde..
Men på Gridview satte jeg datakeys op

og jeg gik ned på min sqlDatasource, under updatestatement, og refreshede parametere..

jeg valgte at at binde til hostname til Control -> Gridview1 -> DataKeys[e.newindex].cells[0].toString()

dette løste mit problem, og virker ikke kun med readonly, men også invisible columns