Avatar billede faran Nybegynder
02. marts 2012 - 08:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Insert med DetailsView og derefter opdater GridView

Hej alle sammen

Jeg har et GridView hvor en lektionsplan vises og hertil tilføjer jeg nye lektioner i planen via et DetailsView placeret på den samme side. Det fungere mht. at gemme i databasen, men GridView opdateres ikke med den tilføjet lektion.

Hvorledes kan jeg opdatere GridView efter "insert" via GridView?

På forhånd tak.
Avatar billede torotune Nybegynder
04. marts 2012 - 12:08 #1
Det er fordi du skal fortælle dit GridView at det skal opdateres/bindes igen, efter du har indsat en post.

Dit DetailsView har en ItemInserted Event.
Hvis du kalder den, kan du databinde dit GridView herinde.

Eks.:

  Sub CustomerDetail_ItemInserted(ByVal sender As Object, _
    ByVal e As DetailsViewInsertedEventArgs)
    ' Refresh the GridView control after a new record is inserted in
    ' the DetailsView control.
    CustomersView.DataBind()
  End Sub

Se evt mere her:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.detailsview.iteminserted.aspx
Avatar billede faran Nybegynder
06. marts 2012 - 09:37 #2
Jeg har forsøgt med flg. i C#,

protected void DetailsView2_ItemInserted(object sender, DetailsViewInsertedEventArgs e)
    {
        GridView1.DataBind();
    }

...uden held. Jeg har også forsøgt med Response.Redirect("Default.aspx") og her sker der også intet.
Avatar billede faran Nybegynder
22. maj 2012 - 17:29 #3
!