Avatar billede k-asp-er Nybegynder
23. februar 2012 - 21:57 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Navigation med target fra selectbox

SelectBox navigation
Denne selectbox åbner alle værdier i nyt vindue. Jeg ville gerne selv kunne vælge target - evt. ud fra options

<select style="-moz-border-radius: 4px; -moz-box-shadow: 1px 1px 5px #000000 inset; border: 1px solid #000000; width:150px; font-size:10pt; color:white; background-color:#003193;" onchange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'_blank')" id=select2 name=select2><option>&nbsp;Afgiv bestilling</option>
      <option value="print.asp?PageID=30">&nbsp;via udskrift - tlf - fax</option>
      <option value="message.asp?PageID=30">&nbsp;via e-mail</option>
      <option value="messageview.asp?lid=<%=qrs("id")%>">&nbsp;Se bestillingsmail</option></select>
Avatar billede danco Nybegynder
23. februar 2012 - 22:03 #1
Jamen hvad er det lige præcis det er for en ændring du gerne vil have.
Som det er nu åbner den jo netop en ny side.
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
24. februar 2012 - 08:02 #2
Jeg vil gerne kunne vælge om det er en ny side, samme side eller noget helt tredie (#iframe, _top, _parent osv.)
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
24. februar 2012 - 08:04 #3
roenving eller eageleye lavede den til mig i 2004-2005, men jeg har fået fumlet koden væk. Det var noget med noget split??
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
24. februar 2012 - 08:33 #4
Jeg har famlet mig frem til dette - meeeen:

<script type="text/javascript" language="JavaScript">
<!--
function parseNavigation(ob) {
toBeBrokenDown = ob.options[ob.selectedIndex].value.split("|");

targetWindow = toBeBrokenDown[0];
targetURL    = toBeBrokenDown[1];

    if (targetWindow!=='') {
    window.open(targetURL,targetWindow);
    ob.selectedIndex = 0;
        } else {
    window.open(targetURL,'_top')
    }
//-->
</script>

<html>
<select onchange="parseNavigation(this)">
    <option>Vælg option</option>
    <option value="_blank|http://www.yahoo.com/">YAHOO</option>
    <option value="_blank|http://www.google.com/">GOOGLE</option>
    <option value="_parent|http://www.altavista.com/">ALTAVISTA</option>
    <option value="|default.asp</option>
</select>
</html>

Der er et script med noget split, og så håbede jeg, at jeg selv kunne fastsætte 'targetWindow-værdien før splittegnet under  <option> i html-koden'
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
24. februar 2012 - 08:42 #5
Hmm
<option value="|default.asp">Default</option>
OG DET VIRKER
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
24. februar 2012 - 08:42 #6
Det virker